Canada meets Spain...of : Hali-Crepa-tacti'Co'-bandje?

Ik ben vanaf de aankondiging ‘vroeger’ van zowel de Crepas Cayman als de Halios Tropik totaal verslingerd aan het ‘concept’.

Om eerlijk te zijn trok de Halios als eerste mijn aandacht. Al voor release fondsen opzij willen zetten zodat ik hem bij uitgifte meteen kon kopen.
Helaas door diverse omstandigheden kwam het daar eigenlijk jarenlang niet meer van.

Een tijd terug las ik tussen de regels door dat @LeenV een witte Tropik van de hand wilde doen… Wat heb ik de beste man gek gezeurd voor dat ding… Besloten , en hoewel ik diep in mijn hart van meet af aan voor de zwarte was , was ik blij er 1 gevonden te hebben… Wel moest ik mijzelf het wit een beetje ‘aanpraten’ , maar toch… Een Tropik!

Niet dat ze nou ZO zeldzaam zijn , maar vind hem maar ‘even vlug’.

Nu was ik zeer tevreden met een Sarb , maar om er verder niet teveel pijn aan te hebben , toch besloten deze ervoor op te geven. Dat was niet heel erg moeilijk t.o.v de sponsoring van de Halios.

Waar een forumlid mij in de onderhandeling over de Sarb zwaar mee verbaasde , was het feit dat toen ik toevallig zei met een witte Tropik bezig te zijn , hij doodleuk vertelde de zwarte versie te hebben liggen?!:flushed:
Die wilde hij e.v.t wel kwijt.

Ja hoor!:open_mouth: Tja… Wit…zwart… Wit , wit wit???.. Zwart!:sunglasses:
Daar ik nogal het fatalistische type ben. Zwart. Of het nu MeisterSingers waren of wat dan ook.,

Wel moest ik omdat de aanschaf min of meer ‘op het scherpst van de snede’ liep , @LeenV ‘onder ogen’ komen dat de zwarte totaal onverhoopt op mijn pad was gekomen… Waarvoor nog steeds mijn oprechte excuses Leen!:roll_eyes:

En daar was hij/zij dan!
Onderweg met de groene gloed van de zonneband van de auto.:grinning:

En eindelijk samen achter in de tuin…:flushed::sweat_smile:

Nu is de aanschaf al even geleden , en ik heb even gewacht om speciaal de eerste euforie van aankoop eens te laten zakken… Als jullie begrijpen wat ik bedoel…

Was ik/ben ik er nog blij mee? Ja! Hij is alles wat ik er van verwacht had.
Al is het uiteindelijke horloge toch wat anders dan de vroegere eerste conceptfoto’s waar ik zo van onderuit ging…

Hij is toch wat groter dan de meeste reviews doen voorkomen. Dan ik hem verwacht had…
Maar het is en blijft een duiker…natuurlijk…
Een “veredelde” SKX007 …? Zo omschrijf ik hem maar even vlug.

OK. De Crepas Cayman… Tja…die Cayman…
Zo gaat het dan weer he ?

Buiten bereik…Ja. Het zou kunnen , met een hoop geweld , maar dat werd buigen of barsten…

Nu had ik mij al voorgenomen voor de Tropik een mooie hoogwaardige zwart lederen band te zoeken.
En dacht ik doe eens gek!

Ik geef hier nog wel eens af op die wildgroei aan diverse bandjeszooi… Is dit mooi , staat dat goed ?

Van de Crepas Cayman heb ik altijd de ( in mijn ogen ) , wonderschone zwart lederen band met crocprint en de rechthoekige doornsluiting a la Isofrane erg mooi gevonden. Apart , dik , smaakvol ontwerp. En 22mm!

De communicatie met Crepas verliep als een trein! Wat dat betreft heb je bijna niet meer met een microbrand te maken , maar een volwaardig horlogemerk.
Net gedaan of ik stapelgek was en de band van een/de Cayman besteld , die deze bestelling weer doorspeelt aan Jacobstraps in Spanje. Duurt dan even , maar dan heb je ook wat. Vind ik dan…

Nu was ik ook wel benieuwd naar die Cayman IRL. Ik wilde hem toch eens zien…Mijzelf overtuigen.

Na wat rond-mailen kreeg ik de tip dat Jaap @SuperC er 1 op zijn website had staan!
Nu zit Jaap vlakbij , en die vond het in het geheel geen probleem mij de kans te geven de Kaaiman eens bij zijn nek te grijpen…

Dat had ik beter niet kunnen doen… Want die heeft mij wel gegrepen!
Waarbij mijn Halios gedegradeerd werd tot een baby-
alligatortje.

Op foto’s valt het nog iets mee , maar IRL veegt de Spanjool ruim de vloer ermee aan.
Op zich ook niet zo gek natuurlijk. Een vergelijk wellicht niet geheel eerlijk.

Jaap deed mij nog een “offer i couldn’t” ( bijna dan ) refuse… Zit nog in mijn hoofd… Tot op de dag van vandaag denk ik er nog over na…
Wat een prachtig verzorgd horloge!

Weken gingen voorbij…

Vandaag zag ik vanuit mijn ooghoek wat op de deurmat liggen…

<src="/uploads/db9961/original/3X/8/c/8c11856b11cce06d74436d44d842fd78e4561cd1.jpeg" width=“375” height=“500”>

Ik moet hem nog even netjes monteren , maar wil er liever nog een paar mooie dikke pushpins voor halen.

Ook heb ik gedacht dat het wat “oneerbiedig” zou zijn t.o.v Crepas deze band voor de Halios te gebruiken , maar dan moeten ze maar niet van die mooie banden maken. Jacobstraps dan…

Anderzijds. Heb ik vast een reservejas voor een kaaiman in huis,Even geleend voor deze dress-diver.
Die mij ook zeer aan het hart ligt. Die is zoals hij is. Maar een Crepas komt er zeker (ook).

Voorlopig is dit een soortemet van combinatie van de twee door mij de laatste jaren meest begeerde horloge’s.:slight_smile:️:wink:

Fijn weekeinde allemaal.

16 likes

Oef prachtig die halios. Ik vind de lijnen erg mooi. Hij houdt iets elegant, terwijl de cayman stoerder is. Stoere band ook.
Geniet er van!

heel mooi uurwerk, de banden passen ook goed erbij

Prachtig, maar even iets anders: toen ik je eerste foto zag, dacht ik: wauw, vette kleur! Was eigenlijk een beetje teleurgesteld dat het gewoon de zwarte was…

Mooi hoor die Halios maar ik begrijp de interesse voor de Crepas. Wat mij betreft net ff mooier.

Ja joh… Dat Crepas.:sunglasses:

(Niet?) toevalligerwijs😉 heeft die Tropik wel ietsjes weg van die Cayman…

Terwijl die Cayman weer afgeleid is van een Carribean ;

Tenminste. Zo denk ik het te begrijpen.

En Halios? Echt mooi wat die Mr. Lim heeft gedaan tot nu… Werkelijk.

Alleen in vergelijk met Crepas , wat echt onderhand profi aan het worden is…, heb ik zo het idee , en ZEKER niet omdat ik dat Halios toewens , maar dat dat binnenkort toch een dooie dood sterft… Ik weet niet waarom ik dat denk…

2 likes

Ik heb ook een zwarte Tropik gehad (misschien is het wel dezelfde) en het is een verfijnd ding. Beetje casual dressy diver.

Ik heb geen spijt dat ie weg is, maar het kriebelt wel een beetje.
Super mooi ding.

Ja. Dit is hem. Denk ik. Nr.245 ?

Ik kon het nummer nog opgeven wat in de band moest komen…:slight_smile:️:wink: Daar dat onder de 299 zat…:stuck_out_tongue_winking_eye: Vond ik dat ook nog wel weer grappig.

Nog even getwijfeld beige/khaki stiksel te vragen , maar dat werd mij misschien toch net even te bont… Ik dacht , als dat straks tegenvalt. Ik neig natuurlijk altijd nog wel naar uni & strak en vlak…:open_mouth:

Leuk verhaal en indd beide top klokken!