Candide goes vintage: Longines 8490-1

Daar is hij dan! De eerste ‘echte’ (want de CWC is van de begin 2000’s) vintage hier in het horlogekistje. Ik heb ooit een oude Tissot en een Formida gehad, maar de eerste was vrij snel weer weg en de tweede vertoonde helaas wat mankementen.

Maar deze is top! Met dank aan onze vintageknuffelBelg @septentrio!

Ik zei het vorig weekend onder het genot van een kop Phó nog tegen @Fate_Amenable_To_Change, dit is eigenlijk de ideale mix tussen de Hamilton Intramatic en de Longines Flagship Heritage: niet zo kil als de Hamilton:

afbeelding

en niet zo ‘brocante’ als de Flagship Heritage:

Het was nog wel even spannend, de postbode had zelf afgetekend en hem aan de buren gegeven, wat natuurlijk helemaal niet mag bij aangetekende verzending.

Afijn. Even wat snelle foto’s. Als ik weer een macrolens tot mijn beschikking heb dan ga ik er nog wellicht een keer goed voor zitten. Maar goed, die had ik verkocht zodat ik niet zoveel tijd aan het rommelen zou slaan met het fotograferen van horloges :joy:

127 likes

Hij is ronduit prachtig!

1 like

Dank je Tom! Complimenten van jou tellen dubbel, met die goeie smaak :upside_down_face:

3 likes

Da’s een hele mooie stap in de nieuwe richting.

1 like

:blush:

2 likes

Knap ding!

1 like

Bruhhh…

:+1: :unamused:

2 likes

Hoort deze niet in het ouwe-meuk gedeelte?

5 likes

Zeker.

Prachtig! :ok_hand: Van harte :+1:

1 like

Ziet er goed uit Ide! Mooie staat. Valt nu het formaat niet wat tegen…als je terug gaat naar vintage?

2 likes

Beledigingen van @HanDavinci tellen ook als een dubbel compliment. Die man is hartstikke aardig maar heeft totaal geen smaak qua horloges :joy:

6 likes

Valt reuze mee, deze is 36mm en oogt door de wat forsere lugs wat groter, precies goed.

2 likes
7 likes

Je hebt het licht gezien dus goed bezig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Op een oude fiets moet je het leren @anon50762135EV. :joy:

2 likes

Tja je moet er van houden…

Nee hij is top! Gefeliciteerd. Kijken hoe lang deze blijft :thinking:

2 likes

En dat is die bevlieging ook weer klaar. Het is net een klein kind.

5 likes

Fixed that for you.

P.S. en dan wandel ik nu even naar de supermarkt voor de Squale 1553 :wink:

1 like

Hou toch op Ide, ik word er gewoon moe van. Je koopt straks toch weer een Intra-matic en een lading Seiko’s en een G-shock omdat…waarom eigenlijk?

6 likes