En op groter scherm zie ik dat deze gepolijst is en een foute kroon heeft volgens mij…oeps…sorry…ongepolijst hebben ze een prachtige kast met scherpe hoeken en verschillende polijst stijlen. Welkom bij de vintage side…met alle haken en ogen…
Haha ik leun zwaar op de experts hier als ik wat op het oog heb.
Deze is wat aangenamer. Je hebt ze ook in het grijs met een prachtige sunburst (kwijl). Maar dan ben je wel even zoet met zoeken, ben ik bang. En je portemonnee zegt dan ook auw, want wit en blauw zit nog in de “affordable” vintage
als je naar de 36,000 wil, net als die lord marvel die je poste (shhhhht shtttt, de prijzen gaan al zo omhoog van die dingen, laat mij er eerst ff eentje scoren op de bay)
Dan heb je nog cal 431
Mooi ding! Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik heb nog wel een paar projectjes liggen waaronder deze vintage Longines uurwerkjes. Ik moet ze nog nakijken en monteren. De mistery is wel heel speciaal. Ik lees hier overigens met plezier dat er behoorlijk wat vintage liefhebbers op dit forum zijn.
Lang leve de oude meuk zal ik dan maar zeggen.
En voor de Seiko liefhebbers die ik hier in dit topic ook aantref, mijn oudste Seiko, een ongelooflijk mooi ding, vind ik. Overigens voor sommige vintage Seiko verzamelaars is het misschien nuttig om te weten dat ik een behoorlijke voorraad ongebruikte Seiko onderdelen in bezit heb zoals veel complete balansen enz. voor vintage Seiko uurwerken.
Ik heb ook al veel vragen gekregen of ik de volgernde Seiko wil verkopen.
Misschien doe ik dat nog wel.
Maar dan alleen aan een eeeeeeeeeeechte liefhebber van Seiko horloges.
Vintage moet als het kan zeker goed bewaard blijven in mijn ogen.
Bijzonder mooie Longines. Volgende stap: een vintage sports- of toolwatch.
Nee, joh, zoek een 1950 alpina met ss case en een handopwinder. Het verhaal gaat dat alpina de sportwatch categorie begonnen is…
Tenzij military meer je ding is. In dat geval een mooie moeris!
Ben het met je eens dat vintage bewaard moet blijven(zoiets als gered gereedschap ) Hier ook een liefhebber van vintage. Mooie LM!!..ik heb kort geleden er ook één gekocht en hoorde van @koekoek dat deze vaak problemen hebben met de datum instellen, bij mij was dat eerst niet het geval maar is inmiddels toch ook zo…dat is best jammer
…Voor de rest doet hij alles en loopt heel netjes
Ja dat probleem met het verstellen van de datum heb ik ook gehoord. Ik heb begrepen dat het te maken had met een kunststof onderdeel wat slijtage heeft en/of krijgt op de duur. Ik heb dat zelf nog niet bekeken.
Maar ik zal die LM van mij maar eens open maken en goed kijken of dat inderdaad het geval is en wat ik er eventueel wel of niet aan kan doen om dat probleem te verhelpen.
Zodra ik dat heb bekeken en een oplossing heb gevonden, zal ik een apart topic aanmaken en mijn indruk geven.
Eventueel met een oplossing om dit probleem te verhelpen voor de eigenaren van het Seiko LM horloge.
Oké…ben heel benieuwd!
(wel een heel erg off topic discussie) De dag/datum schakelijk is gemaakt van een plastic onderdeel. Dat onderdeel is vrij bros en vaak gebarsten. Dan is het schakelen dus niet meer mogelijk want volgens mij slipt hij dan gewoon. Repareren is heel erg lastig en NOS schakelaars zijn niet echt meer te vinden en/of duur (niet de moeite waard voor in een LM, wel in een KS of GS). Er zijn een hoop mensen al bezig met oplossingen voor het probleem. Heel mooie uurwerken die 56xx serie, alleen zo jammer van deze achilleshiel.
Ik maak het open en zal ook bekijken of ik het eventueel in een metalen uitvoering kan maken zodat de slijtage pas tot uiting komt bij ons hele verre nageslacht.
Simpel en blijft mooi, tijdloos model. Goede smaak
Ik kan het zo 123 niet terug vinden maar iemand riep iets over foto’s bij daglicht geloof ik.
Even een zwart-witje om het af te maken:
Mooie band! Welke is dit?
Hirsch Osiris Donkerbruin
Alles aan deze longines is buitengewoon prachtig ! veel plezier ervan !
Wat een mooie Longines!