Candide goes vintage: Longines 8490-1

En heren, idd een plaatje tussen logo en dial?

1 like

Yup.

Ik zie dit model nog weleens op eBay en bij handelaren voorbij fietsen en eigenlijk allemaal met een supermooie gave wijzerplaat, zijn deze horloges enorme kwaliteit, en masse onverkocht gebleven en goed opgeslagen of is er een goede redial te krijgen?

Hmmm al een tijdje niet meer gezien. Ik hou me aanbevolen voor een ebay link tzt :wink:

Ik ben er bijna. Ik heb zojuist de 4G zien verdwijnen, de 3G zal ook wel zo wegvallen. Tot zo! Als ik niet arriveer en hier op de verlaten prairie aan mijn einde kom, mag jij mijn Protrek hebben. :upside_down_face:

2 likes

Ik rij vanavond wel een veeg rondje met de bezemwagen.

1 like

Ik dacht dat je al wel wat gewend moet zijn als je helemaal in Arnhem woont

1 like

Jullie eerste date? :heart_eyes:
Dat werd wel eens tijd
Houdt 't droog he (ik heb het niet over lentebokjes :smirk:)

1 like

Grappig, ik zag net deze passeren, schijnbaar is er een variant met Flagship designatie… ik weet niet hoe origineel dit is, moet ik nog wat verder onderzoeken…


3 likes

Ondertussen al een aantal exemplaren gevonden, het schijnt te kloppen!

Waarschijnlijk heeft Longines vanaf een bepaalde serial/datum beslist om verder te gaan met deze ref onder de ‘Flagship’ naam (of omgekeerd).

Even een studietje doen van de serials.

1 like

Ik zie Chili en een horloge in deze staat, dan word ik toch wel erg achterdochtig

1 like

Me too, ken een kerel in Chili via Etsy die hele mooie wijzerplaten maakt…

Nog ééntje, bekende us webshop… Flagship logo klopt ook qua lettertype (kastje wel niet te fraai gepolijst bij deze, geen topper).

Inderdaad, zuid Amerika is de bakermat van redials en Franken horloges dus ik koop echt niets uit die landen.

1 like

Dit is een redial, vergelijk het woord Longines maar eens met hoe Longines op het exemplaar hieronder geschreven staat.

Maar is Zuid Amerika ook het Italië van het Westelijk halfrond? Het Oekraïne tussen de Oceanen? Het India van Amerika?
:thinking: :yum:

1 like

Vintage all the way. Met een ouwe Super Takumar 50mm F/1.4 lens, en dan in Lightroom de Acros (befaamde fotorolletjes van vroeger) preset van Fujifilm er over heen.

Dan krijg je dit:

Camera set-up voor de liefhebber:

11 likes

Zeer fraai. Huize Mafkees heeft nog wel een vrij kussentje in de Aliexpress horlogebox als deze ooit te saai wordt voor je :wink:

1 like

Maar ik sta nr. 1 in de rij :smile:

1 like

Weet iemand wie dit ding nu in zijn bezit heeft?

1 like