Candino NH100

Hallo horloge vrienden,

Ik heb een erfstuk gekregen van een oom van mij. Hij is 20 jaar geleden overleden en mijn vader heeft onderstaande horloge altijd voor mij bewaard. Onlangs, toen mijn ouders thuis gingen verbouwen, kwam het horloge weer boven tafel. Nu ben ik heel benieuwd naar de achtergrond van het horloge. Ik kan er op internet heel weinig over vinden. Zoals je kunt zien is het horloge flink beschadigd. Is het de moeite waar om het op te laten knappen? Voor mij heeft het zeker emotionele waarde, maar er naar kijken met de herinnering dat het van hem is geweest doet mij ook al veel.

Wie kan mij wat meer vertellen over het merk Candino en dit model de ‘NH100’?

Om alvast een deel van mijn eigen vraag te beantwoorden. Ik heb eerder al gezocht en toen kon ik niets vinden, maar nu kom ik er achter dat ze onderdeel zijn van de Festina Group. Opgericht in 1947. De horloges worden gemaakt in Zwitserland (Swiss Made) en ze maken alles zelf.

NH 100 staat voor de modellijn Naval Hero met een waterresistentie van 100 meter.
De naam is ook geregistreerd, zie bijgaand uittreksel uit Mikrolisk:

Het is een quartz, ik denk uit 1990 ongeveer.
Een mooi aandenken :+1:

1 like

Dank je wel voor de informatie. Ik ga binnenkort eens langs de juwelier of hij hem kan herstellen.

1 like

Dat is niet helemaal waar want zowel de uurwerken,wijzerplaten,wijzers worden van andere fabrieken betrokken.

1 like