Candino vintage project

Beste forumleden,

Ik heb vandaag een Candino Antishock 17 jewels gekocht zoals te zien op de foto. Het loopt.
Alleen de stem mist en t lijkt te zijn afgebroken. In de behuizing zit een ring die t uurwerk op de plaats moet houden en daar is 1 ‘armpje’ van afgebroken.

Ik zou dit horloge graag dragen en ben daarom op zoek naar welk type uurwerk dit is. Ik ben tevens benieuwd of jullie me kunnen helpen om aan een stem voor dit horloge te komen.

Alle kennis over dit horloge is welkom.

Met vriendelijke groet,
Miyyu

2 likes

Onder de balans staat het uurwerk. Volgens mij iets met st

1 like

https://www.time2timepiece.co.uk/collection/asst-195051-watch-movement-swiss-made-vintage-jewelled-lever-calendar-swiss

2 likes

Timeparts.nl heeft veel opwindstiften op voorraad.
Ik zou zelf zeer zeker het uurwerk een onderhoudsbeurt (laten) geven.

Wijzerplaat is aardig aangetast, maar geeft wel een stijl. Mooie band er aan en lekker dragen.

Als je wil hou ik me aanbevolen voor een service.

Toevallig gisteren een opwindstift voor hetzelfde kaliber opgehaald bij van de Gevel in Tilburg. Daar hebben ze m dus sowieso…

Dank!

Miyyukaji

4m

Dat is wel het overwegen waard. Kunt u misschien een dm sturen met de prijs hiervoor. Ik zou eventueel ook wel mee willen kijken of iets dergelijks om wat te leren, maar weet niet of dat mogelijk is.

Iemand nog tips om de wijzerplaat schoon te maken? Of zo laten?

Bedankt voor de replies so far.

1 like

Dank

Als je aan de wijzerplaat gaat wrijven, wordt het meestal er niet beter op. Alleen het stof er af en lichtjes met een wattenstaafje, maar beter zo laten…