Cape Cod doekjes, verschillende soorten?

Dag forummers,

Ik heb een vraag wat betreft de Cape Cod doekjes, ik zie dat ze her en der aangeboden worden.

Maar nu is mijn vraag zijn er verschillende soorten?

Aangezien er verschillende metalen mee gepoetst kunnen worden maar zie in de omschrijving nergens staan plexiglas of kunststof oppervlakten.

Ik zie forumleden soms een gepolijste kast en of plexiglas aanpakken gaat dit met 1 en hetzelfde soort doekje?

Reden voor deze vraag is dat ik net een zonnebril opgehaald heb van reparatie met glad gepolijst acetaatframe, wellicht iets anders dan plexiglas maar ik wou een poging wagen het glas af te plakken en het frame op te poetsen om de doffe plekken weg te halen.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :+1:

Groeten,

Noel.

Noel,

Die doekjes zijn zover ik weet enkel geschikt om metalen op te poetsen, plexi wordt gecleaned met polywatch. Misschien eens proberen met polywatch om die plekken op je montuur weg te krijgen? Ik weet wel niet of dit geschikt is voor acetaat, misschien proberen op een onopvallend plaatsje?

1 like

Wist dat mij iets ontschoten was!

Polywatch dus!

Ga ik proberen!

Thanx! :+1:

Ja, pas op - sommige kunststoffen en lakken kunnen helemaal niet tegen Polywatch. Je kunt PW trouwens wel -beperkt, het doet dan niet veel- gebruiken als metaal-polijstmiddel. Gebruik het zelf verder gewoon waar het voor bedoeld is, al jaren, en zeer tevreden over.

Ik gebruik Cape Cod’s alleen zoals voorgeschreven op glimmende oppervlaktes. Waarom kun je het eigenlijk op bijv. de matte delen van een band niet goed gebruiken?

Dan gaan ze glimmen, lijkt me…? :wink:

In de gebruiksaanwijzing staat dat je cape cod niet op glas en zeker niet op plexiglas moet proberen. Een autopoetsmiddel (ik gebruik Commandant) met genoeg vocht kan dan weer wel op beide! Ik heb menig “Swatch-glaasje” weer glad gekregen met Commandant en een dremel! Ja, voorzichtig en veel vocht erbij!

1 like

Klopt, maar met een poetssponsje uit de keuken, kun je het weer aardig “geborsteld” krijgen…