Cape cod gebruik

Hallo, ik had een aantal vraagjes m.b.t. cape cod.

Ik heb vernomen dat je het enkel op polished deeltjes kan gebruiken, wat gebeurt er als je het op brushed oppervlakten gebruikt?

Ook vroeg ik me af hoe lang je zo 1 pakketje kan gebruiken; ben aan het twijfelen tussen zo 1 zakje of een hele doos.

Tot slot; moet ik ergens op letten? Moet ik in een bepaalde richting werken of maakt dit niet uit?

Bedankt :hugs:

Dan worden de geborstelde delen gepolijst.

Ik gebruik ieder deel van het doekje 1 poetsbeurt. Wanneer bijna alles zwart is pak ik een nieuwe.

Draaiende bewegingen maken werkt het beste naar mijn idee

2 likes

Een hele doos is voldoende voor heel HF! Zakje doe je lang mee!

3 likes

Die worden spiegelglad

Ruim voldoende voor komend jaar

:point_up_2:

2 likes

Cape cod, ik zou erbij weg blijven.
Dat is voor fietsbellen en autospiegels.

2 likes

:joy:

Een beter alternatief misschien?

En wat gebruik ik dan voor brushed oppervlakten?

Ik gebruik daar schuurpapier voor, dit vergt wel wat oefening.

Hier een voorbeeld van schuren en polijsten:
Voor:


Na:

@Magni80

7 likes

Dat ligt er aan wat er moet gebeuren.
Is het een duur horloge dan zou ik het uitbesteden.

Ik gebruik zelf soms gewoon een droge doek.
Wat swirls op de kast of bracelet vind ik niet erg.

Dit werkt overigens ook perfect:

https://www.zamro.nl/product/79777/scotch-brite-clean-finish-handpad-cf-hp-s-ufn-grijs-158-x-224-mm?gclid=Cj0KCQjwsMDeBRDMARIsAKrOP7G28KcBGsCXjN3wnO-PLyld2Jn_1a-jYd65pFEujE1YF74KAqwjZEcaAuVxEALw_wcB

Het haalt niet de krassen en butsen weg, maar geeft wel weer de brushed finish look terug

Denk maar zo dat veel handelaren dit in hun burealade hebben liggen :sunglasses:

1 like

Probeer het eens uit zou ik zeggen :wink:

Wel op een theelepel ofzo, hè? Je wilt toch niet je fraai geborstelde horloge oppervlak in een spiegel veranderen :grin:

1 like

Schrijnend voorbeeld van het gevaar van Cape Cod (plaatje van een op Marktplaats aangeboden Seamaster) :hear_no_evil:

Heeft nu meer weg van een BreitBling.

Zoek de verschillen

4 likes

De ene is “mirror finish” en de andere is “zoals het heurt”.

Banden opknappen blijft een vak apart, dat is niet te doen met even een magisch doekje er overheen halen. De volledige band opknappen en terug brengen naar de oude finish koste mij bij de Seamaster al 2 avonden. Schuurpapier korrel 800, korrel 1000, korrel 1200, diamant pasta 2,5u, 0,25u, rol schilders tape en 3 emmers geduld

1 like

Pffff… :astonished:

2 likes

mag ik vragen welke korrel schuurpapier je daar gebruikt hebt? Ik krijg idd hetzelfde resultaat met scotch alleen zoals al door jou geschreven daarmee krijg je niet de krassen eruit

sorry zie het antwoord verderop al terugkomen :wink:

1 like

Zelf gedaan? :scream:

Edit:
Oh ik zie nu Stefan Ketelaars van Ketelaars watches. Jij kunt dat wel ja :sunglasses::+1:

2 likes