De titanium sluiting van mijn rubberen Oris band had nogal wat gebruikerssporen opgelopen de afgelopen 14 maanden, tijd voor een poetsbeurtje. Ik heb overwogen deze bij de juwelier af te geven, maar dan zou ik 'm een paar dagen kwijt zijn en na een topic over een poetsbeurtje met Cape Cod dacht ik, what the heck, eerst dat maar eens proberen. Vrijdag online besteld, zaterdag in huis. Even 5 minuutjes met beleid en gevoel wrijven over de sluiting en guess what? … als nieuw. Goed spul!
En dan nu een foto van de botte randjes 
Add:
Nee, het werkt goed maar ik gebruik het liever niet te vaak en zal iedereen aanraden heel voorzichtig te zijn. Plus het is vies spul.
Toch een foto gekregen 
Ziet er goed uit, krast hij snel?
Krast inderdaad erg snel, maar het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Gewoon af en toe wat aandacht geven en dan blijft het er ook nog fatsoenlijk uit zien 
En een foto avonds was best lastig, haha
Wat 'n prachtige sluiting is dat toch van Oris.
Niks geen rubbertjes meer inkorten. Jaren geleden al fan van Oris geweest en nog eigenlijk stiekem nog steeds.
Het moet er maar weer eens van komen.Dammmmn it is gon 'a cost me
Elf.
Ik vind het heerlijk spul. Heb al heel wat HF klokjes die ik hier kocht ontdaan van DNA met Cape Cod. Ik voelde mij soms net een CSI’ er 
Maar inderdaad een beetje beleid is wel gewenst. Minder is meer. Soms worden je handen zo zwart dat je geen geld moet aanraken. Tenminste niet legaal😋
Werkt dit beter of anders dan PolyWatch? Daarmee haal ik altijd de krassen uit plexiglas.
PolyWatch lijkt mij prima voor de plexiglas glaasjes. Voor de case is Cape Cod ideaal. Overigens glas (saffier of mineraal) behandel ik graag met groene zeep voor mijn beeld werkt dit erg goed.
Ja, ik heb zelfs eens gelezen dat het slecht voor de AR coating is ook. Dus Cape Cod van het glas af houden.
Glas opschuren met waterproof 600,1000 en 2000 en dan polywatch.
Kast (fijne krasjes) met een selvyt met Dialux rouge.
Even een oud draadje hernieuwen;
Wie heeft ervaring met het volgende;
-
kan ik een sluiting met een relatief ondiepe signering (bv sommige Omega’s) gewoon geheel met Cape Cod poetsen of is het zaak om om de gravering heen te poetsen?
-
kan ik een tegimented (Sinn) sluiting met Cape Cod poetsen?
Alvast dank voor alle adviezen!
Cape Cod gebruik je alleen op glanzende delen, NOOIT op gematteerde oppervlaktes.
Dat is mij bekend; een tegimented sluiting ziet er inderdaad gematteerd uit, maar is volgens mij wel een resultaat van een totaal andere behandeling. Daarom de twijfel of het wellicht toch mogelijk zou zijn?
Op de omega sluiting kun je het niet gebruiken, op de sinn weet ik het effect niet.
Als je het oké vindt dat hij sttaks helemaal glimt dan kan je het prima doen.
Ik gebruik CapCod ook op glimmende gedeelten, alleen daar zet ik maar zeer licht aan, meer om het materiaal erop te brengen en dan met droge doek verder. Wordt het toch schoon en blijft het mat.
Maar ik ben geen professional 
Mat wordt inderdaad glimmend nadat je geCapeCod hebt, maar je kunt daarna met een schuursponsje weer een matterend effect aanbrengen door in één richting te schuren. Ik ben erg tevreden over het resultaat, maar zou mij wel drie keer bedenken om dat zonder ervaring op een Omega te gaan doen. Een gravure zoals een merknaam poets je trouwens niet zomaar weg.
Dank voor de reacties allen.
Ik heb wel aardige ervaring met Cape Cod op vintage en goedkopere horloges, maar heb nog nooit om een lichte gravure e.d. heen gepoetst.
Als ik het goed begrijp, wordt er dus afgeraden om Cape Cod op een high end Omega sluiting te gebruiken en is er geen konkrete ervaring met tegimented sluitingen?
Wie heeft er wat voorbeelden voor en na de behandeling?
Dus wat foto’s ook van de matte delen die 1 richting op geschuurd moeten worden?