Ondanks dat mijn Breitling Superocean II 42 A17365 mijn daily beater watch is en krasjes dan onvermijdelijk zijn op de hoogglans Breitling vouwsluiting, merk ik dat ik het toch ergens wel storend vind.
Gisteren Cape Cod doekje besteld met het idee om wat oppervlakkige krasjes weg te halen. Wat ik mij afvraag hoe veel kwaad kan het om je vouwsluiting of je horloge in het algemeen een Cape Cod behandeling te laten ondergaan? Haal je al snel ongemerkt veel metaal weg of valt dat wel mee? Ik wil namelijk niet bepaalde hoeken wegboenen of glad strijken. Of gaat dit van ze lang zal ze leven nooit gebeuren met zo’n Cape Cod doekje? Ik hoor graag van jullie. Alvast heel erg bedankt .
Ik vind juist krasjes op brushed delen extra opvallend. Bij gepolijste delen valt een krasje door de weerspiegeling van de nog gave stukken weinig op, terwijl je bij een geborsteld deel een duidelijk kleurverschil ziet. @TS een sluiting gaat altijd krassen. Zo nu en dan recht oppoetsen kan weinig kwaad, maar op den duur gaan scherpe randen wel wegvallen.