Cape Cod voor kleine putjes in saffierglas?

Ik heb een horloge met twee kleine ‘putjes’ in het saffierglas. Oppervlakkig. Ik zit me hier natuurlijk als een idioot aan te storen en zoek naar mogelijkheden om dit er uit te krijgen.

Ik stuitte hierbij op dit draadje: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=188963
Hier gebruiken mensen Cape Cod doekjes om krassen uit hun saffierglas te poetsen. Iemand van HF hier ook ervaring mee? Wel of niet doen? Het lijkt me zuur als bijvoorbeeld het glas ineens dof is oid. :wink:

Lijkt me sterk, lijkt me eerder dat je de AR coating eraf poetst.

4 likes

Eens.

Volgens mij is er maar één manier om saffierglas te herstellen, en dat is vervangen.

Ik kan me voorstellen dat je heel uitonderljke gevallen de putjes kunt laten opvullen en bijwerken, maar dan moet idd de AR coating eraf en volgens mij is vervangen veel goedkoper.

En wat als er geen AR op zit?

Ik denk dat het gelukkig is dat het glaasje niet versplinterd is.

Vervangen indien mogelijk.

Elf.

Dit misschien

1 like

Misschien wel een goede vonst. :ok_hand:

Elf.

Cape cod gebruik ik wel eens voor fijne krasjes in metaal maar saffier is toch wel een stukje harder. Kan me niet voorstellen dat je daarmee iets bereikt, hooguit de AR coating eraf zoals al gezegd is.

Ik zou eerst de disclaimer onderin eens lezen :wink:

1 like

You’r right. Waarschijnlijk mineraal glaasje. Hahahaha.

(tu)

Elf.

Gaat het om een Rolex?
Je zou eventueel aan de slag kunnen gaan met diamantpasta. Dat zou gewon met de hand moeten lukken. Daar zijn wel voorbeelden van te vinden op internet.

Ik zou me er echter niet aan wagen, volgens mij is een nieuw .Rolex glas (als het tenminste om een Rolex gaat) ongeveer 350 euro.

Ik heb gewoon de eerste hit op google gebruikt, maar er zijn meer voorbeelden van reparatie saffierglas met diamantpasta.
Bij mineraalglas werkt dit volgens mij niet ( toch niet mooi)

Als je het geld toch wilt uitgeven om te vervangen zou ik proberen het zelf te fixxen, lukt het dan bespaar je leuk geld. Mislukt het (en dan is het waarschijnlijk erger dan nu) dan is er geen man overboord want je wou hem toch al laten vervangen.