Cara zakhorloge binnen

Omdat ik bij mijn huidige werk geen polshorloges meer mag dragen, wat natuurlijk een straf is, ben ik overgegaan tot aanschaf van een zakhorloge.
Gelukkig hebben we een forumlid die deze, geserviced en wel, regelmatig aanbiedt en meteen maar toegeslagen met dit leuke zakhorloge van rond 1970.

Het gaat dus om een Cara-zakhorloge. Over Cara is niets te vinden, kwam nog 1 afbeelding tegen van dit merk op het Duitse Uhrforum. Waarschijnlijk 1 van de vele ‘eigen’ merkjes van een juwelier oid is mijn inschatting, zoals er zovele waren in die tijd.

Het kaliber wat erin zit is wel bekend, te weten de handopwinder Kasper 1400, bij Ranfft in 1 adem genoemd met de Dugena 1102. Volgens mensen op Uhrforum zijn dit redelijk zeldzame werkjes die hun weg dus vonden in meerdere merken, maar ook in het eigen merk ‘Kasper’ en die kom je af en toe nog wel eens tegen.

Over de firma Emil Kasper & Co is maar weinig bekend, maar zat in Pforzheim van 1911 tot ongeveer 1970/1980. Mocht iemand nog info hebben, houdt ik mij graag aanbevolen.

Bedankt voor het kijken!

Gr Gerbert

Na wat surfen kwam ik wat tegen tav de uurwerken van Kasper;

http://www.christophlorenz.de/watch/movements/k/kasper/index.php?l=en

Kennelijk redelijk zeldzaam.

Ik heb dit horloge nog even in handen gehad bij degene van wie je hem hebt gekocht, ik heb niet zoveel met zakhorloges maar deze was wel zo ontzettend strak, erg cool!

Leuk om te zien, duidelijk oudere kalibers ivm geen schokbescherming nog.

gschoots Schreef:

Ik heb dit horloge nog even in handen gehad bij
degene van wie je hem hebt gekocht, ik heb niet
zoveel met zakhorloges maar deze was wel zo
ontzettend strak, erg cool!

Vind hem ook erg mooi moet ik zeggen. Loopt ook prima, kan na 26 uur geen afwijking constateren.

Heel leuk zakhorloge, nu nog op zoek naar passende een ketting.

Door mijn buurvrouw (kunstenares) kwam ik aan deze leren veter, met een oude sluiting van een bikini ::o aan elkaar gemaakt.

Voordeel is dat de veter ipv een ketting, nou geen slijtage veroorzaakt aan kroon en kast. Verder kun je hem nu zo doorhalen aan een lus van een jeans, wat ook nog eens tof staat B)-

De Cara loopt ook nog eens prima!:~

Goede oplossing en ook nog bij-de-tijds.(mooie uitdrukking voor een horloge)

@ m.singer

Heb je niks aan een verpleegsters horloge ?
die kun je vaak door een knoopsgat steken
dan hoef je niet zo met veters en kettingen etc te rommelen
die verpleegster klokjes zijn vaak prima afleesbaar
met de mogelijkheden voor een alarmsignaal etc.
ik zou er verder geen aandacht aan geven dat het v.n.
vrouwen zijn die verpleegster zijn, die klokjes zijn
ook voor mannen best acceptabel qua vormgeving.

Mag niet, alles moet onder de werkkleding blijven, dus ook sierraden.

Moet wel 20 keer van handschoenen wisselen daags, kan dan mooi ff op de Cara kijken:D

Cleanroom omgeving ?

Voeding

Kan je niet gewoon met dezelfde moeite op je telefoon kijken hoe laat het is?

Een telefoon dat een horloge vervangt>X

Moet niet gekker worden…:wink:

Daar komt nog bij dat een telefoon op de werkvloer not done is, zoals hij zoveel bedrijven.