Carbon only

heb nog gezocht of er al een toppic is met foto’s van je carboncomposiet horloge maar deze niet kunnen vinden, anders svp samen voegen

Plaats hier je carbon knaller, ik weet dat Doxa en Breitling deze ook in hun collectie hebben maar er zullen nog wel veel merken zijn.

18 likes

Ik vind deze echt echt vet.
Mooie balans in stoer, chique, functioneel en kwaliteit.

Wauw…

De mijne

14 likes

13 likes

Inmiddels een icoon op HF :+1:t2:

Tof in al die kleuren @MannetjeMar :ok_hand:t2:

2 likes

Thenks! Ja die Endurance leent zich voor een kleurtje :sunglasses: Overigens zijn de gele en blauwe niet meer in mijn bezit… je wilt zo af en toe weer eens wat nieuws :sweat_smile: Je kent het wel :wink:

Alhoewel de Breitlings officieel niet van carbon zijn, maar van meer een composiet achtig materiaal :nerd_face:

1 like

(Nog) Niet in bezit…Maar, wat een mooi horloge!:

https://www.longines.com/en-nl/p/watch-ultra-chron-l2-839-4-52-2

1 like

En horen alle G-Shocks hier ook thuis?

Hebben (bijna) allemaal een carbon vezel versterkte kast.

1 like

Dat is altijd zo…

Puur carbon is je potloodpunt…Of een diamantje…

Wat in de volksmond “carbon” heet is altijd een composiet met carbonvezels in een matrixmateriaal (een “plastic”)

Dan kun je nog kiezen of je lange of korte vezels gebruikt (zo’n matje of gewoon een schep “baardharen” bij in je composiet) en of je een thermoharder (epoxy) of een thermoplast (de gangbare plastics) gebruikt als matrixmateriaal. Die eerste verbrandt als je de temperatuur omhoog gooit, de tweede smelt…

Dat breitlight is gewoon een thermoplast (men vermoedt een nylon) met korte carbon vezeltjes waarvan kasten worden gespuitgiet. Principieel niks anders dan Casio met de G Shocks …

De marketingboys (en girls) hebben er wat moois van gemaakt!

3 likes

De Tudor is ook van carbon composiet :wink:

Welja ik ben niet zo moeilijk. :+1:t2:

3 likes

28 gram carbon kast

2 likes

Ik kreeg een melding

7 likes

Yes :+1:t2: ook heel tof :100:

1 like

Forged carbon officieel

3 likes

Mag ook :wink:

1 like

Carbon off shore Diver van AP

3 likes

Niet de mijne, maar ik was onder de indruk.

Nr8 van 20

4 likes

Forged carbon wijzerplaat

4 likes

Begrijp ik. Maar echt moeders mooiste is het niet. :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Komt vooral erg druk over.

1 like

zijn slechte foto’s … moest ik Euromillions winnen, dan bel ik die winkel wel nog eens op.

2 likes