Caribbean ?

Ik zag laatst op horlogemarkt gezocht ‘caribbean’ voorbijkomen.
Wat betekent dit nu, slaat dit enkel op de kleuren van de wijzerplaat of moeten meerdere voorwaarden vervuld worden?
En waarom gaan deze modellen zo hoog in prijs ?
Zijn deze zo zeldzaam?
Ik hoor graag jullie kennis hierover.

1 like

Over wat voor horloges heb je het? Ik kan alleen een variatie op de tropical dial bedenken op het moment

Gebruiken Jenny “triple safe” cases, zeer goed uitgewerkte monobloc duikkasten die vaak 500 tot 1000m waterdicht gegarandeerd zijn, wat erg straf is voor modellen uit de 70ies… verder zijn ze vaak voorzien van kleurrijke acryl bezels, wat ze ongewoon en aantrekkelijk maakt.

Gaat m vooral over dikke kasten die heel diep kunnen, mooie technische verwezenlijking waar bepaalde merken nu nog altijd niet in slagen.

4 likes

Thx, weer wat bijgeleerd!

1 like

De Jenny Caribbean 1000 is het eerste duikhorloge dat tot 1000 meter diep ging en mede daarom zijn de vintage Jenny versies erg prijzig.

Maar wel erg mooi spul.

Tegenwoordig is Jenny een onderdeel van Doxa en hebben ze wel de looks overgenomen maar jammer genoeg niet de specs.

Groeten,

Noel.

3 likes

Dat ja! :slight_smile: Daarnaast zijn ze gewoon übercool. Overigens staat Caribbean vrijwel altijd op de wijzerplaat vermeld.

1 like

Philip Watch Caribbean…zo mooi!

3 likes