Merk: Carl Suchy & Söhne
Model: Belvedere
Jaar: 2023
Prijs: Van €7.900,- en de titanium versie voor €9.900,-
Case
– Diameter: 40.8 mm
– Lug-to-Lug: 43.9 mm
– Height: 12.2 mm
– Water resistance: 10 ATM / 100 meters
Additional Features
– Movement: automatic, 42-hour power reserve, 28,800 vph, 21 jewels, CSS201 (modification of Dubois Dépraz DD90010)
– Glass: domed sapphire crystal with anti-reflective coating
– Case back: domed sapphire crystal with anti-reflective coating; pressed case back with gold-plated, decorated movement ring, protected behind glass
– Rotor: gold-plated oscillating weight with microengraving of the Palais du Belvédère
– Crown: screw-down with Suchy’s characteristic guilloché pattern
Het merk zelf bestaat al sinds 1882 maar had er zelf nog niet van gehoord en zag naast een enkele post er verder ook niets over op het forum.
Zoals altijd hou ik graag de nieuwe en bijzondere niet alledaagse modellen in de gaten en kwam dit een tijdje met toeval tegen ik. Hoor graag wat jullie ervan vinden. Heb dit merk zelf nog niet in het echt gezien hoor graag als iemand dat wel heeft.
Ik zie drie wijzers en een datum hetzelfde als een 2892 die aan de uurwerk zijde herkenbaar is.
Dus als er een DD module op zit weet ik niet wat de toegevoegde waarde is.
Waarschijnlijk omdat het merk doodgegaan is in 1918, en pas terug afgestoft is in 2017 door een investeerder met op het eerste zicht geen enkele link met het originele merk. Dus het “huidige” Carl Suchy & Söhne bestaat nu 8 jaar.
Ik vind het er wel leuk uitzien maar niet echt bijzonder, noch niet-alledaags. Rare plaatsing van het datumvenster, nog wel leuke wijzers, maar daar stopt het wel een beetje.
Voor 8000 euro zijn er veel leukere dingen medunkt
Ik vermoed dat de schijf met venster draait en dat de schijf met cijfers niet beweegt. Hadden ze niet op alle foto’s op de zelfde datum gestaan, dan hadden we het zeker geweten…
Klopt, datum draait mee. Maar ik vind er niks aan…het is niet lelijk maar mooi is anders…die dunne “fluded” bezel vind ik wel afzichtelijk. Voor dat geld, nope, nope, nope…