Goedemiddag allemaal,
Weet iemand iets over dit merk en zo ja, wat is het horloge dat ik hier heb gevonden in een oude doos?
Het glaasje moet worden vervangen. Dat lijkt me zeker de moeite waard aangezien de wijzerplaat echt schitterend diep blauw is, tegen het paars aan. Ik verneem graag jullie input
Zitten er ook barsten in het glas of alleen maar krassen? Als het alleen maar krassen zijn kun je hem wellicht een beetje oppoetsen en is een nieuw glas misschien helemaal niet nodig.
Goedemiddag flowert,
Er zitten geen barsten in het glas. Ik ben al vlijtig bezig geweest met het oppoetsen. Nu moet ik zeggen dat in het directe zonlicht de krassen wel wat accentueert. Het zit voornamelijk aan de bolling van het glas. Verder ziet het horloge er keurig uit.
Ik heb voor dit soort klusjes vier velletjes schuurpapier liggen in verschillende korrels. Ik begin met 500 voor het grove werk, dan 1000, 1500 en uiteindelijk korrel 2000.
Daarna nog even afpoetsen met polywatch en ze zien er weer als nieuw uit.
Ik heb ook zo’n set van dit soort schuurpapier en het is daarmee dat ik aan de slag gegaan ben. Het afwerken met polywatch, ken ik niet. Dat is wel een goed advies dat ik kan gebruiken. Dank!
Als ik nog een tip mag geven. Ik zou 2500 en 3000 ook gebruiken na de 2000 geeft een veel beter resultaat. Daarna natuurlijk de polywatch.
Heb je ook een foto van het uurwerk? Op basis van Mikrolisk en Pforzheim, zou er wel eens een PUW uurwerk in kunnen zitten. Fat zijn goede uurwerken.
Glaasje poetsen, adviezen heb je gehad. Uurwerk laten servicen en dragen. De kleur van de wijzerplaat is inderdaad erg mooi. Veel plezier ermee