Cartier 1770902 is echt

Wat denken jullie van deze Cartier Santos 24mm? (buiten dat de safier mist)

DSC02892

Origineel, jaren 80.

Later type, gezien de sluiting.

1 like

Kort verhaal:
Is te duur

Lang verhaal:
Is te duur plus technisch gezwam over hoe lastig e.e.a. uit te lijnen is, methode om dat te doen is door 1 merk uitgevogeld en kost vele uren werk. Sommige jachtgeweren hebben het ook, maar daar kost het ook een godsvermogen voor feitelijk helemaal niks.
Men wil ook verkopen en het aantal OCD-ers met meer geld dan verstand is te beperkt.

Bonusopmerking: maar de AP RO heeft het ook!
Ja, aan de voorkant lijkt het uitgelijnd, maar dat zijn de bouten, die gefixeerd in 1 positie zitten en naar de aard niet draaien. De schroeven zitten aan de achterkant en zijn NIET uitgelijnd.

Geen links of bronvermelding, want kost tijd en geen zin in.

14 likes

Btw Bernard zou ik u mogen vragen wat deze waard zou zijn? In deze staat zonder box en papers. Alvast bedankt voor je snelle antwoord ivm de echtheid.

1 like

Oef. De vraag stellen mag zeker, maar ik heb werkelijk geen idee.

Ik kan flauwe opmerkingen maken als 2 x de helft, maar ik denk dat voor een realistisch beeld gekeken moet worden naar Chrono24 (let op: men neigt daar toch echt wel teveel te vragen, neem dat mee in de overwegingen) en Ebay (afgelopen veilingen/verkopen).

Er zit zeker een waarde aan vast, maar 24 mm is wel een damesmaat en daardoor aanmerkelijk minder populair dan een herenversie… Dat uit zich zeker in de prijs.

Positief is wel dat dit een automaat is. Dat is weer meer dan quartz. Heb er overigens geen hele extreme verwachtingen bij, het waren veelal ETA automaatjes in die tijd en niet bijzonder of exclusief (voordeel: onderdelen zijn aan normale prijzen te vinden).

5 likes

Bedankt Bernard, zeer handige tips die ik zeker in acht ga nemen!

1 like

Veel te klein voor een mannenpols. Zelfs de meeste dames hebben liever iets groters op dit moment.
De Santos op zich vind ik een mooi horloge, maar dan wel in de grotere uitvoering.

2 likes

Veel te klein voor een mannenpols.

Precies dit. Hier in de buurt zie je een grote kerel altijd met een chiwawa lopen. Krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij. Je schaamt je toch kapot man.

4 likes

Off topic

Off topic

:ok_hand:

Hoezo, off topic? Ik vind het een geldig commentaar: als je een dame bent is het een prima maat, voor heren vind ook ik hem gewoon te klein. Want zeg nou zelf, iemand vroeg om die mening:

Nou, dat denkt men er van. Je lijkt m’n oude leraar Nederlands wel. Eerst om een mening vragen, dan het antwoord afkeuren. :innocent::innocent::innocent:

Maar goed, de Cabochon is een dingetje. Ik heb me laten vertellen dat vervangen niet goedkoop is. Hij lijkt me dus wel echt, maar gegeven de maat en de staat zou ik er niet veel voor bieden.

1 like

Staat toch in de “vragen over echtheid”, toch niet in de “geef even commentaar over een model”

1 like

*moeren?
Anders begrijp ik het niet. Maar verder wel goed verhaal overigens.

1 like

Ik beantwoord de vraag die gesteld wordt. Het kan maar zo zijn dat mensen een vraag in de verkeerde rubriek plaatsen, tenslotte.

Je vraagt meer dan dat, je vraagt ook naar de waarde ervan. Dus je hebt er andere belangen bij.

Op je main vraag: ja, het is origineel.

2 likes

Sorry, ik heb geen menig of informatie over uw vraag aangaande het horloge.

Maar pas aub een beetje op. Het is de toon die de muziek maakt.

Dit blijft een forum, vol liefhebber. Maar vooral, het zijn gewoon mensen.

Was niet verkeerd bedoelt, wou het gewoon niet te ver laten afdrijven! Een liefhebber ben ik zeker. En als ik deze Cartier zou moeten verdedigen doe ik dat haha

1 like

Succes ermee

1 like

Ik dacht dat de schroefjes gewoon voor de sier waren als onderdeel van het ontwerp. Ik zie ook geen enkele functie voor de schroefjes op de band: Ze lijken niets met elkaar te verbinden :thinking:

cartier santos galbee met een waarde van €2200 ±