Cartier Ballon Bleu (zwarte achtergrond)

Vier weken terug heb ik in Thailand een fake Cartier Ballon Bleu met zwarte achtergrond gezien. Mijn vrouw had schrik om met een namaak exemplaar naar Europa te reizen. Dus niet gekocht.

Bij het zien van een Cartier-shop op de luchthaven van Bangkok kon ik niet laten om even te gaan kijken : en ja hoor! Daar lag hij, identiek als mijn fake maar dan wel 148 keer duurder !

Op de site van Cartier is dit model (met zwarte achtergrond) helemaal niet te vinden : het zijn er allemaal met witte achtergrond. Op google vind ik ook maar witte exemplaren.

Vreemd toch dat die zwarte niet te vinden is, terwijl deze wel in een Cartier winkel in Bangkok in de etalage lag.

Heeft iemand enig idee naar benaming of type?

Dit is een foto van het model waar ik meer info had gewild :

http://cl-portal.org/extraimg/4997/0/

Misschien is de zwarte dit jaar uit de collectie gegaan en daarom niet meer terug te vinden op de Cartier site.

de roadster is ook gewoon in het zwart te krijgen maar die zie je ook minder
dus zwart is niet ongewoon maar wit zie je meer.

Ik had zelf deze was een speciale uitgaven in 1996 of zo. Zie je ook minder vaak

Misschien is de variant met zwarte wijzerplaat alleen voor de Aziatische markt gemaakt en daarom niet afgebeeld op de website.

Hoi Batman,

Ik heb het gevoel dat het zwarte model op die foto’s geen echte is, vanwege de grove details. Ik heb ook even geGoogled, maar alle foto’s van dit model met zwarte wijzerplaat zijn te vinden op websites met namaak horloges. Misschien is dit inderdaad een model dat uit de lijn genomen is, maar eerlijk gezegd is dat onwaarschijnlijk. Heb er geen verklaring voor. Een witte wijzerplaat is bij dit model mijns inziens overigens niet gek; zwart is een beetje stoer, en dit is vooral een charmant model.

R

in Bangkok op het vliegveld lagen (vorig jaar) in de Cartiershop ook santos 100 modellen met exotisch gekleurde wijzerplaten (groen / rose etc) deze heb ik hier ook nooit in de winkel gezien. Dus inderdaad misschien wel voor Azië gemaakt.

Wel mooi zo’n Ballon Bleu…als 'ie echt is.

groet,
Arno.

Dank voor de reacties !

Het zou inderdaad kunnen dat de zwarte niet meer in de huidige collectie van Cartier zit. Maar vreemd dat er op google alleen maar foto’s van namaak-modellen te vinden zijn.

Als het model enkel voor de Aziatisch markt zou bestemd zijn, dan is het vreemd dat ook op de Aziatisch site van Cartier niets terug te vinden is …

Ofwel lag er namaak in de Cartier-shop van Bangkok Airport? Dat zou toch wel héél grof zijn, en kunnen we uitsluiten denk ik.

Mocht er toch nog iemand zijn met info of foto’s van de zwarte Ballon Bleu, dan zou ik dit graag vernemen.

Wellicht kam een mailtje naar Cartier uitkomst bieden.

http://www.cartier.com/en_eu/Cartier

BATMAN Schreef:

Dank voor de reacties !

Het zou inderdaad kunnen dat de zwarte niet meer
in de huidige collectie van Cartier zit. Maar
vreemd dat er op google alleen maar foto’s van
namaak-modellen te vinden zijn.

Als het model enkel voor de Aziatisch markt zou
bestemd zijn, dan is het vreemd dat ook op de
Aziatisch site van Cartier niets terug te vinden
is …

Ofwel lag er namaak in de Cartier-shop van Bangkok
Airport? Dat zou toch wel héél grof zijn, en
kunnen we uitsluiten denk ik.

Mocht er toch nog iemand zijn met info of foto’s
van de zwarte Ballon Bleu, dan zou ik dit graag
vernemen.

Ne, natuurlijk lag er geen namaak Cartier in de Cartier boutique in Bangkok !!
Dus, de zwarte zal wel bestaan, of in ieder geval hebben bestaan.
Als het horloge intussen uit collectie is zal ie niet meer op de Cartier website staan.
Zo raar lijkt het me allemaal niet.