Cartier Column - Redial?

Ik had nagenoeg de trekker overgehaald om een Cartier column aan te schaffen maar merk dat ik toch lichte twijfels heb over de aanwezigheid van een redial. Twijfel zit hem voor mij met name in de Romeinse cijfers (die mij wat gebrekkig geschilderd lijken), het lettertype wat smudgy oogt en de ontbrekende ‘hidden Cartier’ in X.

Ben benieuwd naar jullie mening, thanks!

Ik zie het niet

Ik zie het niet

Dat is niet bij elke referentie zo, dus dat hoeft niets te zeggen.

Heb je geen vergelijkingsmateriaal voor deze referentie?

1 like

Snap ik.

De cijfers zijn er wel iets anders uit als bij andere versies die ik zo snel zie. De X van 10 zou een hidden signature kunnen hebben maar het is op z’n minst heel slecht te zien (maar denk dat het er niet is).

Logo en cijfers zien er iets anders uit dan ik zou verwachten. Kunnen verschillende series zijn natuurlijk, maar ik zou ook twijfelen.

Kan ook een slechte foto zijn maar de wijzers lijken bijna zwart?

Is het een bekende/te vertrouwen verkoper?

2 likes

Grappige uitvoering. Kende het niet. Mijn vrouw heeft de gewoone.

1 like

Je zou betere foto’s kunnen vragen; ik heb de indruk dat die vettige cijfers worden veroorzaakt door overijverige ruisonderdrukking van een telefooncamera.

Er hoort zo te zien wel een hidden Cartier in de X te zitten:

Maar ik denk de “resten” ervan ook op jouw foto’s ook te zien:
image

Dus ik zou betere foto’s vragen, dichtgelopen details kunnen op een redial wijzen, maar ook op slechte foto’s. Telefooncamera’s gebruiken tegenwoordig ook de nodige AI en kunnen dan lekker even zo’n X dichtvegen.

7 likes

Bij twijfel……

1 like

Ik heb behoorlijk wat Cartiers gehad (heb er ook nog een aantal).
Lijkt mij refinished of zelfs een aftermarket (die zijn er ook van deze specifieke plaat)

Niet de scherpste foto maar het geeft wel een idee van de strakheid van de becijfering.

2 likes

Naast de x heb ik ook mijn twijfels met de letters “must the cartier” die zien er op de foto erg slordig uit.

1 like

Ik heb de foto even door chatgpt laten bekijken

Conclusie (voorzichtige inschatting):

Er zijn duidelijke visuele aanwijzingen dat deze wijzerplaat mogelijk opnieuw is opgemaakt (redial) — vooral door de onregelmatigheid van de “e” in “de” en de algemene drukkwaliteit

Chatgpt had nog meer tekst, maar dit was wel het belangrijkste. Vond het eigenlijk geen slecht antwooed van chatgpt, maar ik ben ook geen cartier kenner (dus al snel onder de indruk van het antwoord)

1 like

Mbt de ‘de’ even wat fotos.

Screenshot_20250722_013559_Chrome

Te vergelijken met een originele

Screenshot_20250722_013424_Google

3 likes

Dank allen voor jullie scherpe blik. Zekerheidshalve heb ik nog scherpere foto’s opgevraagd van de dial. Zoals @Max1995, @Cikonemo en @govert ook aangeven lijkt het font/cijfers slordig en afwijkend van het origineel. Ik wacht de foto’s even af maar neig ernaar om de deal af te breken.

2 likes

De Must de Cartier is de instaplijn van Cartier. Ik weet niet of de afwerking van de print op de dial (of de dial zelf) vergeleken mag worden met de andere lijnen van Cartier.

1 like

De must en Vermeile zijn inderdaad beide instapmodellen. Echter is ook bij die uitvoering de becijfering scherp bedrukt.

1 like