Cartier Diver LC op de dial?

Hallo Allemaal,

Wat betekend de letters LC op de dail van deze diver. ik kan er weinig over vinden op het web? Wellicht iemand mee bekend?

2 likes

LC staat voor Louis Cartier, de grondlegger van wat we nu kennen als het polshorloge.

2 likes

@Jurtz
Dat klopt dat had ik begrepen, echter was ik meer nieuwsgierig na de reden waarom dit op de dail staat. er staat er momenteel bijv. geen een op C24 welke dat om er wel eok heeft. koen paar tegen online. is dit wellicht een service dail of wellicht iets anders?

1 like

Nee, het is een gelimiteerde uitgave. Voor zover ik weet geen service plaat. Het maakt je horloge extra speciaal, vind ik. Je ziet ze namelijk helemaal niet veel met een LC gesigneerde wijzerplaat. Zuinig op zijn! :wink:

2 likes

@Jurtz
Bedankt voor je reactie!

1 like

Happy to help! :blush:

1 like

Weet je 100% zeker dat dit een echte is? Van de Calibre de Cartier Diver is naar mijn weten geen limited edition gemaakt sinds de introductie (Cartier doet überhaupt weinig aan limiteds). En zo van de foto lijkt de afwerking niet super op orde, maar dat zou ook aan de foto kunnen liggen.

Deze verkoper heeft er ook één met LC erop verder ben ik ze ook nooit eerder tegen gekomen…

2 likes

https://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=2272069&rid=0

@SuperC LC gesigneerde Cartier horloges zijn zeer zeldzaam en zijn vermoedelijk specifiek geproduceerd voor personeel (Cartier levert meestal maar mondjesmaat informatie over hun beweegredenen achter specifieke modellen en ontwerpen). Ik begrijp niet waarom je twijfel zaait over de originaliteit overigens. Als jij een foto plaatst van een horloge in een topic ga ik toch ook niet ongevraagd de originaliteit in twijfel trekken? :thinking:

4 likes

@SuperC

Horloge is 100% origineel. Ik vind het verder geen probleem dat je deze vraag stelt zou zomaar kunnen dat ik ergens gefopt was.

Ik kom er idd wat tegen op het web, maar wat nou precies de reden van deze dail is kan ik niet vinden. Dan vraag ik het natuurlijk hier aan de mede liefhebbers!

1 like