Leuk vraagstuk, zat (&zit) bij mijn vriendin met hetzelfde.
Ze draagt ook alleen maar (geel)gouden sieraden.
Ze vindt de Cartier Panthere ook fantastisch in het goud… Maar dat komt ooit nog wel…
Eerder al een goudkleurige Citizen gegeven, ze draagt en vintage gouden Seiko van mij en toevallig op vakantie deze tegengekomen, had niet verwacht dat ze een duiker mooi zou vinden en two tone, maar ze is er heel blij mee
Leuk verhaal! Ik ben heb mijn vrouw een aantal jaren ook besmet met mijn enthousiasme.
Ze draagt overigens stalen horloges in combinatie met verder gouden sieraden. Allemaal kwestie van persoonlijke smaak.
Absoluut, uiteindelijk wat er echt telt in mijn ogen.
En leuk dat er ondanks kleine verschillen in gevoel en mening andere keuzes gemaakt worden.
Hier is die beleving van het dameshorloge bij uitstek (naast natuurlijk hem heel mooi vinden) juist sterker geworden voor haar waardoor ze juist de Tank nu graag zou hebben.
En dat terwijl ik dus gisteren die mooie Longines Dolce Vitas liet zien. Ze vind ze ook prachtig!
Qua looks zeker!
Alleen pas ik t volgens mij moeilijker toe op de Cartier Tank zonder het budget bizar op te rekken.
Met een must gold plated op leer lukt dat wel maar dan is ze gewoon meer gek op de stalen geworden.
Als fake / imitatie goud, wannabe, iets willen zijn / uitstralen dat je niet bent.
Als een leuke kleur om de rest van een outfit te completeren.
De gesp van de riem die ze draagt daarbij, is die goud of PVD?
De ketting om haar nek en arm?
Het montuur van haar bril?
Haar oorbellen?
Kans is zeer groot dat die niet allemaal echt goud zijn. Waarom zou dat voor een horloge dan wel een probleem zijn?
Tegenwoordig is de kans klein dat als je met een goudkleurig horloge een kamer binnenloopt, iedereen denkt “woaaa, dat is echt goud”. Is tegenwoordig hier in onze samenleving m.i. meer gewoon een kleur.
Zo’n Dolce Vita als ik heb kost de hele wereld niet als je bedenkt dat ze Longines-specifieke uurwerken voeren die doorontwikkeld zijn van de ETA 2892 calibers, maar dan verfijnd, met silicium balansveer, COSC specificatie, en al die dingen meer. Daar schermt Longines niet heel erg mee, maar het zijn propere horloges, in dat opzicht.
Ik begrijp de Longines koper beter dan de Tissot koper, zeg maar, uit de Swatch groep. Dat ze bovendien een aantal goede lijnen ontworpen hebben voor dames helpt ook, en de hele Spirit serie is natuurlijk ook weer een mooie return to form.
De Flagship heritage serie met die veel te hoge rehauts, dat waren rare horloges, maar ook met de Conquest Heritage en Sector Dials zijn ze weer beter bezig, dus ik heb goede hoop voor Longines.
Wat automaten betreft heb je inderdaad een punt, maar ik heb meer de quartz in gedachten. Die beginnen bij €1600, op leer waarschijnlijk. Dat vind ik best geld.
Klopt wel natuurlijk, maar dat is op alle vlakken natuurlijk door te trekken. Wat is een horloge? Een leuk ding om de tijd op te zien of een mechanisch kunstwerkje In het kader van een sierraad zie ik wel graag “echte” materialen. Maar ik snap je punt wel: de wens voor goud(kleur) is hier althans eerder voor de tint, of kleur, dan voor de uiterlijke schijn van écht goud. Als je dat laatste wil, dan moet je ook gewoon niet voor gekleurd staal kan.
En iets specifieker mij betreft;
Fijn als t matcht bij het product.
Eigenlijk ook wel het punt van dit topic misschien nu ik er over nadenk.
De Cartier is in goud prachtig qua materiaal en daardoor ineens ook een stuk steiler qua prijs logischerwijs.
De Cluse is in goudkleurig leuk om te zien en tof om de pols maar duidelijk simpeler met ook een bijbehorende prijs.
Allebei goed en met allebei om verschillende redenen blij.