Cartier en Cluse, een top duo voor vrouwlief? 😊

Tldr;
Geinige horloges gevonden voor vrouwlief!

Oké, eindelijk is t zover, heb mijn vrouw enthousiast gekregen voor een mooi horloge!

Dwz, mijn enthousiasme en plezier van vooral mijn Cartier Santos hebben haar aangestoken om een Cartier Tank te passen én hem gaaf te vinden!

Leuk voor beiden! Ik heb vooral de voorpret van het zoeken en loeren en mijn vrouw heeft zin in dr horloge.

Tot nog toe draagt mijn vrouw al jaren horloges en gunt mij de hobby maar zag voor haar zelf geen enkele reden (oké, het verschil in afwerking) om andere horloges mooi te vinden dan de standaard horloges. Prima natuurlijk.

Dat veranderde toen we eens “semi spontaan” (ik had mijn best gedaan om een bezoekje te combineren :smile:) deze tanks gingen passen.

Ze vindt ze super!

Had voor haar vooral de Must goldplated in gedachten gezien ze het meest goud en rosé kleurige sieraden draagt.

Tijdens het passen echter gebeurde wat ik normaal als enige echt vind tellen, de klik met een horloge. En die heeft ze dus met de stalen large op staal. (Had ik niet verwacht)

Op zich klaar en inpakken maar.

2 mini punten resten nog die ik denk ik heb getackeld maar daar nog iets input/ervaring zou ik waarderen.

1: ze draagt nog altijd graag ook andere sieraden en wisselt graag, ook qua kleur. Daarom hebben we gezellig samen vorige week deze Cluse voor haar aangeschaft en daar is ze al helemaal blij mee.

2: Vrouwlief heeft een gevoelsmatige financiële bovengrens waarbij ze zich comfortabel voelt bij t horloge (In het idee van draagbaarheid, verder sharing is caring😄) en dat volg ik ook.

Voor wat betreft Quartz lijkt me dat makkelijk, omgooien en gaan. Wat er verder in zit qua uurwerk interesseert haar niet.

Qua goudkleurig zouden dan nog klassieke Musts kunnen passen maar gezien de klik met de stalen in combi met die draagbaarheid denk ik dat we zijn.

Dan mijn enige vraag;

Zijn er hier mensen (of partners) die ervaring hebben met die combi van staal op staal terwijl er normaal meer goud gedragen wordt?

Bedankt voor het lezen! :blush:

17 likes

Geen antwoord op je vrasg Pim, maar je hebt haar goed verwend :ok_hand:

2 likes

Ik snap je punt en heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten. Puntje is vooral dat het vaak goudkleurig is, en geen echt goud. Dan zie ik liever een kwalitatief goed horloge in staal dan een matige in goudkleur. Alternatief -waar mijn vrouw uiteindelijk voor is gegaan- is bicolor. Alsnog geen echt goud, maar doordat het goud iets minder aanwezig is, vind ik dat zelf dan minder “nodig”…
Ik vind zelf Longines wat dit betreft leuke modellen hebben: als de tank aanspreekt, kijk dan eens naar de Dolce Vita modellen. Zijn wat vriendelijker voor de portemonnee, afhankelijk van de uitvoering, en toch een mooi merk.
Grote range aan opties én tof te wisselen op kleurige banden :ok_hand: Mijn vrouw vindt rechthoekig niets, anders had ik graag zo’n Dolce Vita gegeven.

Voor de sfeer wat plaatjes, maar er zijn echt heel veel uitvoeringen in maat, kleur en uitvoering wijzerplaat:

4 likes

Ik keek zelf ook al een tijdje naar een gouden tank voor mijn vrouw aangezien ze alleen gouden sieraden draagt. Ik kwam uiteindelijk deze vintage 18k gouden Chopard tegen en had haar niet blijer kunnen maken. Hij was ook nog eens een stuk betaalbaarder. Niet echt een antwoord op je vraag, maar de keuze is reuze. Ik ben het trouwens met David eens, ik zie liever echt goud dan gold plated.

2 likes

Ja en nee, gold plated of verguld, is nogal altijd een echt laagje goud. Dat klinkt in elk geval beter dan een goudkleurige pvd coating. Alleen slijt het volgens mij wel eerder kaal aangezien goud minder hard is.

1 like

Leuk, een topic over dames horloges.

Mijn vrouw heeft een gouden Seiko Tank, en nog wat andere horloges, naast een Cartier Tank van vergelijkbare snit:

Dit soort werk. Die mixt ze gewoon afhankelijk van kleding en stemming, maar ik merk wel dat ze al een half jaar schuin naar een gouden of two-tone Panthère zit te loeren, en dat is boven de grens waarbij zij zich comfortabel voelt, eigenlijk.

Daarom kijkt zij ook wel eens naar andere gouden of goudkleurige horloges, maar toch blijft die Panthère maar jeuken.

Als het financieel goed gaat de komende tijd wil ik dat misschien voor haar realiseren, maar het blijft een grote uitgave. Grappig genoeg is de Cluse die je daar toont vrijwel analoog aan het Panthere / Santos Galbee ontwerp, dus ik ben bijna geneigd om voor te stellen dat ze die kan proberen om te zien of de stijl echt wat voor haar is.

Dat gezegd: ze is erg blij met de Tank, al krijgt de Seiko Tank zeker net zo veel draagtijd.

4 likes

Ha bedankt Friso, Tis nog niet in de buurt van wat ze voor mij doet. Maar dat houden we natuurlijk onder ons. :wink:

1 like

Ah ja dat kan ik ook wel volgen. Althans bij deze keuzes. Bij het simpele horloge ook andere verwachtingen.

Ohhh wat zijn die ontzettend gaaf!!
Die Guiloche wijzerplaten, heerlijk!

Die sleur ik er toch nog even bij!

Toch ook wel hoor, dank je wel!

En moet zeggen dat die smaak hier zeker ook gepasseerd is. Het stikt ook van de prachtige vintage horloges. Ook mooie Omega’s zien en laten zien.
Vind ze ook mooi! Denk dat t voor nu goed is te gaan voor waar ze al weg van is maar dit zijn natuurlijk prachtige horloges!

:rofl: :+1: Wanneer wordt ze lid?

1 like

Oh perfect zeg!! Dit is gewoon exact dezelfde situatie én horloge.

Ja precies, zij mixt dus ook gewoon lekker. Goed te lezen. Dat is precies wat ik haar ook gun. Dat ze wel lol heeft van de Cartier maar zich niet verplicht voelt die continu te dragen.

Haha ja riep ik hier ook gelijk nadat ze deze uitzocht. Zo mooi!! Vond het ook leuk dat ze die zelf uitkoos zonder enige voorkennis.
Maar wel….

Daarom denk ik dat dit een extra bevestiging is dat het een goede combi is zo. Kan ze lekker wisselen en die Tank ervaren.

3 likes

Moet zeggen dat Seiko daar ff terug ook nog wel één of wat aardige model mee heeft uitgebracht;

SWR096 dacht ik…
file

SWR081??

Lip T18

Maar hiermee zit je met €200-300 wel in een iets eenvoudiger klasse.

3 likes

De bi-color is de 87, geloof ik.

Overigens ook een horloge wat mijn vrouw erg tof vindt. De gestanste guilloche-plaat is weliswaar stans-guilloche, maar wel super cool. Dat doet Seiko echt goed voor een scheet en een knikker.

Overigens heeft ze ook hier nog naar staan loeren, met zo’n 1100-1200 iets hoger qua budget, maar toch.

Zelf heb ik ook nog een Longines Dolce Vita. dat zijn ook toffe dingen, al zijn de automaten wat dik. Als ik dame was zou ik een dunnere quartz waarschijnlijk ook wel lusten:

3 likes

Ja die Lips zijn ook leuk!

Vooral ook die T18, mooi!

Deze vond mijn vrouw ook tof.

Oh maar deze ook mooi zeg! Wat suf dat ik niet eerder zo het Longines gewaardeerd heb.

Complimenten nog van mijn vrouw op je mooie foto’s overigens. (Liet haar niet de reacties zien) :smiley:

1 like

Ik vind dat Longines nogal wat heftig geprijsde modellen voert, alsof ze zich qua prijs wat hoger in de markt willen zetten. Maar dat is meer gevoelsmatig dan feitelijk onderbouwd :slightly_smiling_face:

Uiteindelijk moet er een klik zijn, en ik vond qua damesmodellen het aanbod van Longines tof. Uiteindelijk voor mijn vrouw op onderstaande uitgekomen. Qua stijl en looks heb ik geen concurrent gevonden :man_shrugging:

Ze wilde geen volledig staal, ze vond veel modellen te sportief. Een tank, toch door velen als dameshorloge bij uitstek gezien, vindt ze überhaupt niets. Verder graag een band met subtiele links, een diamantje was welkom, en dan een goede kleur. Hebben de groene variant bezichtigd, dat was de eerste keuze, maar die kleur bleek in het handje echt heel anders dan de marketingplaatjes. En zo is het de zwarte geworden :slight_smile:

1 like

Cluse helemaal Top!

1 like

Herkenbare uitdaging. Ik heb daarom voor two-tone gekozen. Iets dat al eerder benoemd is hierboven en zeker de oplossing biedt.

Beter dan goudkleurig en echt goud combineren in mijn ogen…

1 like

:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ohhh nee, wat 1 letter teveel kan doen! :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth::sweat_smile::sweat_smile:

Dat moet natuurlijk
“Ik liet haar net de reacties zien”
zijn.

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth::sweat_smile:

1 like