Cartier expertise gevraagd

Ik moet je waarschuwen voor het verkopen van neppers op eBay. Dat vinden ze niet grappig - i.t.t. Marktplaats waar ALLEEN maar neppers staan. eBay is een flink stuk strenger met die dingen. En terecht, tenzij je duidelijk vermeldt dat het zooi is (oftewel ergere zooi dan echte cartiers ;-)).

Hallo Peter

Bedankt voor de tip over ebay. Maar ik zit al zeker 5 jaar op ebay, en weet van die regels. Wel een beetje jammer dat je de suggestie wekt dat ik ze als cartier zou gaan aanbieden op ebay.

Maar ik heb toch nergens gezegt dat ik ze als cartier ga aanbieden ( zwaar tegen mijn principes ). Er staat dat ik ze tussen wat andere rommel horloges gooi en er dan soms nog een paar tientjes voor krijg ( dus dan staat er logischerwijze geen naam cartier in de aanbieding ). Ik ga geen eens vermelden dat er Cartiers tussen zitten, de geintereseerden voor zo’n partijtje moeten zelf maar beoordelen aan de hand van foto’s of ze deze willen hebben.

Maar toch bedankt voor de tips in een eerder stadium was gewoon benieuwd waar je nou echte cartiers aan herkend, en dat is dankzij iedereen een stuk duidelijker geworden ( ha ha de schroefjes )

Ho op de schroefjes alleen mag je niet afgaan. In mijn zoektocht naar de santos die ik onlangs voorstelde heb ik menig valse Cartier de revue zien passeren die ook “schroefjes” hadden.
Diegene die neppen kijken tegenwoordig ook naar details. Zo was het streepje van de 7 in de eerste neppers ook gewoon een streepje ipv minscuul cartier bedrukt. De latere neppers hadden dat ook. So be dammed carefull!
Een hele goeie indicatie is langsgaan bij een juwelier en een goudtest laten uitvoeren als je een staal/gouden koopt zoals een santos bv. in de neppers gebruiken ze echt geen goud maar verguld en zo vallen ze meteen door de mand.
je kan em anders ook bij cartier laten natesten maar het verhaal dat ze daar neppers inhouden is dus geen verzinsel.

ik ben met mijn cartier naar kamerbeek geweest en vroeg wat hij gaf al ik wou inruilen op een nieuwe , had ik ook gelijk een prijs indicatie

maar deze 2 op de foto is gewoon rotzooi dat zie je zelfs met de slechte foto nog

Hoi mannen

Ik had ook niet anders verwacht hoor dat het rotzooi zou zijn.
Is te mooi om waar te zijn als je 2 echte zou aantreffen tussen een partij horloges. En zoals gezegd die 2de was heel goed te zien dat het rommel was, alleen die eerste is wel redelijk afgewerkt. Wilde nou gewoon is weten van mensen die hier vaak mee te maken hebben waar je zoiets nou op beoordeeld. Zeker nadat ik ook al verschillen vond in plaatjes op het internet. Maar in ieder geval heel hartelijk dank voor al jullie reacties en aanwijzingen, heb er voor de toekomst weer wat van opgestoken.

Maar ik heb in het verleden toch wel eens leuke dingen aangetoffen tussen partijtjes rommel hoor, zo heb ik al eens in een partij zakhorloge onderdelen en defecte horloges twee 14K gouden zakhorloge kastjes gevonden die er nog perfect uitzagen ( aanschaf 8 euro ). Ook al eens een heel mooi 1930 14K gouden dames horloge tussen een aantal troep horloge ( aanschaf prijs 6 euro ) welke nu pronkt in mijn verzameling. Ook al eens een in hele slechte staat verkerende echte TAG Heuer die ik voor 50 euro weer verkocht heb. Maar ja het is ook wel eens allemaal troep wat je krijgt en heb je een miskoop.

Ik heb kort geleden ook een 14K gouden zegelring tussen een partij juwelen troep met horloges gevonden. Zat een keurig 14K / 0.585 markering in. Nou heb ik hem toch laten testen bij de juwelier en bleek dus nep te zijn. Kan je zien hoe inventief de vervalsers zijn.

Groeten allemaal en nog veel dank

Het eerste model lijkt mij van hieruit gezien, mooi afgewerkt, band kast kroon sluiting band enz. Wanneer het horloge opengaat ziet men pas welk uurwerk erin zit en kan men meer zekerheid hebben. Ik heb deze modellen al met schroefdeksel gezien (echte dan) maar ook met schroefjes.
Dus zekerheid kan ik zo niet geven, ik ga voort op wat ik zie op deze slechte foto’s.

Het tweede model bestaat niet in de collectie van Cartier dus met zekerheid FAKE.

Hallo Freddy

Ik ben wat dagen op vakantie geweest dus vind je reactie nog maar net, waarvoor mijn dank. Van dat 2de model is ook duidelijk te zien dat ie nep is aan de slechte afwerking. Maar van die eerste kan ik dat niet zeggen. En nu jij vertelt dat er ook wel modellen zijn hiervan met schroefdeksel ga ik hem toch maar eens bij de juwelier laten openmaken om zekerheid te krijgen.

Zodra ik het weet zal ik nog even een berichtje plaatsen hier.

de onderste is zeker FAKE. Model bestaat niet en ziet er een beetje houtje touwtje uit. De 21 weet ik niet goed. Het deksel komt op mij vreemd over, ik ken ze iig alleen met kleine schroefjes.

Ik heb een PB gestuurd, verder heb ik op Woensdag plaatjes dag.
Een foto geplaats van een echt Cartier 21, want dat is dit model.
Hieronder nog een foto en ja die van mijn, heeft inderdaad 6 schroefjes.

gr Ben

Ik ga hem laten open maken bij de juwelier dan weet ik het zeker.

Even een oud topic gebruiken om geen nieuwe aan te hoeven maken. Kreeg te horen dat iemand nog een horloge voor me had om naar te kijken. Dus ik benieuwd… Krijg ik dit:

Voelt zo nep aan als maar kan, en het uurwerk ziet er ook niet heel bijzonder uit. Dus zal ook voor 99,9% zeker nep zijn…

Echter wat ik mij nu nog afvraag op welke type is dit horloge geïnspireerd/gebaseerd? Ben absoluut niet thuis in de Cartier (ken eigenlijk alleen de Tank).

Dat zou een Cartier Pasha moeten voorstellen en hij is inderdaad fake.

Zo zou hij eruit moeten zien.

1 like

Als je de macro stand gebruikt, is het de bedoeling dat je er ook dichtbij gaat staan… Dat is het verschil met de normale stand, dat je er dichtbij kunt komen en dat het dan toch scherp blijft. Aan de foto’s kun je zien dat je niet dichtbij genoeg bent voor goede foto’s.

Het blijven overigens fake Cartiers, dat zie je nog beter als je er dichterbij komt :joy:

Waar zijn die cronopushers voor?
Hier een chrono

Mmpm is voor het laatst in 2012 op het forum geweest…

1 like

Thanks! Door dit horloge beetje in het merk gaan verdiepen. Op een klassieke Tank na, is het allemaal niet mijn smaak.

1 like

Denk voor de versiering :confounded:

Ik zal het horloge wel vernietigen. Kan hij ook nooit meer in de verkoop komen. En over 10 jaar op dit forum met de vraag of hij echt is en wat hij waard is :stuck_out_tongue:

1 like

Was ik net ook even aan het doen, maar veel van de echte modellen zou ik inschatten als nep. Wat een vreemde(lees: niet mijn smaak/lelijke) modellen zitten ertussen zeg. :no_mouth:

F…k, zie het nu ook… Dat heb je met enthousiasme :wink:

1 like