Cartier Horloge: echt nep.

Hoi allemaal,

Leuk dat ik ben toegelaten tot jullie forum!

Ik heb bij opruiming van 't huis van m’n oom dit horloge gevonden. Heb echt totaal geen verstand de dingen, maar jullie hopelijk wel! Hij hield wel van mooie dingen maar of 't ook allemaal echt was, geen idee. Er staat Cartier op en 't voelt wel zwaar aan. De sluiting is stuk zoals te zien op de foto. Maar ik twijfel of dit een originele sluiting is.

Als ik 't horloge met Google Lens opzoek kom ik uit op de Cartier Pasha Seatimer, maar daar zijn ook weer allerlei soorten van.

Hebben jullie enig idee wat dit precies is en kan je op basis van de foto’s zien of ie echt of nep is?

Ik zie dat ik als nieuwe gebruiker maar twee foto’s kan toevoegen in een bericht dus ik probeer in een reactie hieronder wat meer foto’s toe te voegen.

Dank!

Heb je al eens gegoogled of je het model kan vinden? En het vind dat voor een Cartier, of beter gezegd wat Cartier moet voorstellen, het uurwerk er echt belabberd uit ziet, dus mijn gevoel zegt nep

Zo op het eerste gezicht is het uurwerk niet Cartier kwaliteit afgewerkt, vergelijk maar eens met vergelijkbare Cartiers. Kortom, ik zeg leuk aandenken maar meer niet.

1 like

Dit is wat ze noemen een Mumbai Special.

4 likes

Echt een horloge.
Maar geen Cartier.

Goedkoop Chinees uurwerk, afwerking is niet op het niveau van het origineel.

2 likes

Zoek de verschillen:

https://www.cartier.com/nl-nl/pasha-de-cartier-horloge_cod45666037504809347.html

Dank voor de snelle reacties! Zijn we eruit. Chinese rommel dus! Hoef ik er niet mee naar de juwelier :joy:

3 likes

Die is ook wel lelijk hoor :joy:

Maar goed… maakt bovenstaande niet echter.

1 like

Dat zal ik niet ontkennen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

17 likes

Que?

Omega Seamaster
Pasha de Cartier

Bij het zien van foto1 had ik hem al niet eens gekocht. Echt of nep. Maar deze is overduidelijk niet echt. Markt kwaliteit

Nep. Kijk maar naar het uurwerk van een echte en houd die ernaast :grin:

Naast de afwerking is er nog een puntje wat snel gezien kan worden. De meeste echte horloges zullen geen kruiskopschroeven gebruiken die bij deze “Cartier” wel aanwezig zijn op de achterkant.

Woordgrapje, ik zal het er voortaan bijzetten :wink:

afbeelding

1 like

Dure rommel, weg er mee. Een wat “serieuzere” replica maar evengoed absoluut nep.

1 like

Antwoord is al gegeven. Wel wil ik even zeggen dat je heldere, scherpe en dus duidelijke foto’s hebt geplaatst👍 Hebben we hier wel eens anders gezien van nieuwkomers.

5 likes