Cartier horloge (helaas nep)

Goeieavond mensen,

Mijn mama is net terug van een heerlijke reis naar Italië en heeft zichzelf een tweedehands horloge van Cartier gekocht. Dit in een winkel die 2de hands horloges aanbied, ze heeft ook een factuur ter bewijs als echtheid ontvangen.
Echter lijkt alles correct, behalve vanachter ontbreekt het gouden plaatje. Kan iemand met kennis mij wat meer info geven of het hier wel degelijk om een authentieke gaat & zo ja is er op sommige modellen geen gouden plaatje aan de achterkant?
Alvast bedankt!

2 likes

Op basis van mijn beperkte vintage Cartier kennis zegt mijn gevoel niet origineel :thinking:

2 likes

Ik kom, helaas waarschijnlijk, zelfs een exemplaar met hetzelfde serienummer (en andere bandaanzet dan je normaliter zier) tegen. En deze ‘zit nog wel nieuw in de stickers’.

Dat ziet er niet goed uit… ik ben helaas geen kenner. Ik zie wel in de 10 Cartier verwerkt & qua kwaliteit voelt het super aan. Maar volgens mij kunnen ze geen zelfde serienummer hebbben

Ik zie ook hetzelfde nummer online. Wel ander horloge.

Is helaas niet origineel, ook het goud op de band is al iets versleten. Bij een originele Cartier is het echt goud en slijt dus niet naar staal.

2 likes

Cartier heeft in het (recentere) verleden wel degelijk plated horloges gehad.

2 likes

Dit had ik inderdaad ook vernomen, maar ik heb geen idee van welk jaar de horloge is. Vandaar de twijfel of het om een authentieke gaat of niet.

Ik geef nu @HorloG ff een seintje, die is wel van de Cartier horloges.

1 like

Wacht dan maar tot je een echte vast hebt. Deze is zo echt als een briefje van 30 euro

13 likes

Ik heb een authentieke, paar maand geleden hier in de groep geplaatst. Erfenis van mijn grootvader.

Kijk dat scheelt een berg :+1:t2:

4 likes

Namaak helaas. Wanneer je hem naast een originele legt zul je het meteen zien. Maart voor nu; kijk eens naar de echte voorbeelden via onderstaande link. Vergelijk de lunette (in het bijzonder de ‘schroeven’), de bovenkant van de kast…
afbeelding
De schroeven in de achterdeksel en hoe ‘afgerond’ deze kast en band zijn t.o.v. een originele. Mocht dat niet overtuigend genoeg zijn, vergelijk het referentienummer achterop de deksel met die op de originelen :wink: Overigens is een ander horloge met hetzelfde serienummer natuurlijk ook plenty om een conclusie op te baseren… Hopelijk was de aankoopprijs een gevalletje ‘het proberen waard’ en niet de marktwaarde van dit horloge…

https://www.chrono24.nl/search/index.htm?caseMaterials=9&currencyId=EUR&dosearch=true&manufacturerIds=43&maxAgeInDays=0&models=168&otherAttributes=1204&pageSize=60&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0

2 likes

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Ik heb veel van deze pantheres verkocht en deze is niet origineel. Waar zie je dat aan? Tja, als je weet waar je naar moet kijken, dan aan de dingen die @R_B hierboven noemt, en aan ‘alles’.

2 likes

Ik ben zeker geen Cartier-kenner, maar heb in eigen handen en online al veel echte EN neppe horloges (in beide gevallen ook Cartier, en dus ook “Cartier”) gezien. Wat me hier meteen grijpt is het Cartier-font. Dat is het gewoon meteen al niet. Dat, en nog veel meer dat eigenlijk teveel is om op te noemen.

Einde oefening, jammer. Een certificaat of factuur t.b.v. de echtheid gaat het horloge natuurlijk niet echter maken. Hoop dat je moeder niet heel erg teveel heeft betaald!

2 likes

Dat maakt deze dan niet per definitie echt. Had een collega die in korte tijd met 2 vintage horloges bij me kwam voor service. De eerste leek een jaren '60 Omega dameshorloge. Nou die was dus echt nep - EN oud! Omega wordt al ruimschoots meer dan een halve eeuw gekopiëerd. Komt-ie een week later met een Audemars Piguet aan, ook van zijn grootvader, ook uit de sixties. Ik nam het ding welwillend mee naar huis. Blijkt die dus WEL echt. Durfde er zelf niet eens aan te beginnen - het uurwerkje hierin was tot recent het platste ter wereld…

Het kan echt beiden voorkomen bij dezelfde persoon.

6 likes

Italië :thinking:

1 like

Deze is nep. Ik denk dat mama hem van een straatverkoper gekocht heeft in Italië :wink:

Ik wist al dat er ergens een laatje openging.

1 like

Deze is wel heel erg nep. Hopelijk heeft ze er niet teveel voor betaald. Zelfs zonder gedetaileerd in te gaan op de kleine details is een blik op het horloge al genoeg om met hele grote zekerheid te concluderen dat dit geen Cartier afwerkingsstandaard is.