Het is zeker geen gevouwen blik.
€ 1500,- invoerkosten?
Iemand hier kan dan de verkoop prijs wel bereken denk ik.
De waarde is een ander verhaal denk ik. Maar ook dat weet hier wel iemand.
sterkte.
Het is zeker geen gevouwen blik.
€ 1500,- invoerkosten?
Iemand hier kan dan de verkoop prijs wel bereken denk ik.
De waarde is een ander verhaal denk ik. Maar ook dat weet hier wel iemand.
sterkte.
Dit komt overeen met een aanschafprijs van ongeveer. € 6.000. Dat is ongeveer waarvoor deze verkocht is.
Ik zeg echt, op basis van de afwerking. De waarde durf ik mij niet over uit te spreken. Ik heb geen gelijke gevonden op het www.
Er staan wel een aantal Cartier Trinity Vendôme horloges op Chrono24, maar allemaal met lederen band en zonder ingezette diamantjes. Prijzen tussen de 2,5 en de 5k. De enige met de geel/witgouden band die ik kan vinden is verkocht voor 6k. Aangezien dat destijds ook de aanschafprijs was, denk ik dat het niet ver uit de richting zit qua huidige waarde bij particuliere verkoop, mits minimaal papieren aanwezig.
Het probleem blijft wel dat de markt voor dameshorloges minder groot is, waardoor het even kan duren voordat je een verkoper hebt gevonden.
Ik ben zeker geen expert, bovenstaande is grotendeels gewoon mijn mijn mening
Mooi hoe de toon in zo’n topic kan veranderen.
Als die Cartier straks echt blijkt te zijn mogen de forumhelden van de eerste posts wel openlijk scuse maken.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Elke keer dat kinderachtige gedoe. In mijn optiek is het juist leuk om naar dit soort zaken te kijken, zelfs als ze nep zijn. Ook erg leerzaam.
Dit is ook gewoon het subforum genaamd: ‘vragen over echtheid, type, waarde etc’. Dus wat mij betreft mogen die kinderachtige reacties lekker wegblijven.
Verbaasd dat deze echt blijkt te zijn, dat zie je niet vaak!
@Jur bedankt voor jouw ingrijpen/reactie!
Dat zal de BTW zijn.
Invoerrechten is toch € 0,80 per horloge?
Dat dus, … ze weten het allemaal zo goed…
Het is van mijn moeder, dus blijft bij mij, wat de waarde ook is.
Ga wel een afspraak maken bij Schaap &citroen om de waarde voor de verzekering te bepalen ! Ben er inmiddels wel van overtuigd dat het echt is door al jullie reacties en voor de leden die met plaatjes reageerden: er zijn meer Cartiers dan de bekende “tank”
Nou Hennie, dan weet je de waarde toch wel zo’n beetje? Let wel dat vraagprijs en verkoopprijs niet hetzelfde is .
En je weet zelf wel of je ouders dit wilden en konden betalen voor zo’n eenvoudig ding wat eigenlijk alleen is bedoeld om de tijd aan te geven.
Ik begrijp het nog steeds niet dat mensen daar zoveel geld voor willen uitgeven .
Mooi horloge zuinig op zijn.
Inderdaad. Het bedrag wat je op Schiphol betaald is voor het grootste gedeelte ‘misgelopen’ BTW.
Welkom op het Horlogeforum. De enige plek waar je je niet hoeft te verantwoorden voor de prijs van een horloge.
En een boete omdat het niet aangegeven is maar ontdekt nadat de koffer open moest van de douane. Ik zag laatst iemand die de btw en boete over een neppe Rolex moest betalen die hij uit Turkije had meegesmokkeld. De douane taxeerde die nepper gewoon als echt en berekende daarmee ook de btw en daarbij horende boete… Was het ineens een hele dure nepper voor deze droeftoeter…
Dat is misschien leuk om te weten. Als het horloge wordt gejat krijg je de taxatiewaarde in euro’s. Niet je moeders horloge!!
Koop een kluis of leg het in een kluis bij de bank.
Wat ben je van plan met het horloge? Ga je het veilig opbergen of wil je het gaan dragen?
Ik vermoed dat @AmsterdamVintageWatches je wel wat advies kan geven
https://amsterdamvintagewatches.com/shop/cartier-ceinture-trinity/
Hier zie je dezelfde band, andere kast. Leuk om weer eens een keer wat anders te zien!