Cartier Horloge

Nogmaals dit gaat niet over jouw horloge.

Het horloge in het programma over de douane was een Rolex en alleen al aan de afwerking van de fluted bezel was al te zien dat het geen echte betrof. De douane keek hier echter helemaal niet naar en gingen en omdat het een full set betrof voor het gemak van uit dat het een echte betrof

Jij zag wat ze allemaal bekeken hebben tussen het knippen door :wink:?

Nee maar wel dat ze gewoon de list prijs opzocht en die gebruikte om de rekening te presenteren. Wat moet je nog meer zien vraag ik jou dan?

Ah je suggereerde dat er geen onderzoek werd gedaan naar de echtheid vh horloge en dat hij naar jou vermoeden nep was. Zou wel raar zijn dat de man een invoer boete accepteert bij een neppe?

1 like

Ik zou zeggen kijk het zelf even lekker terug! Fijne avond verder!

1 like

Even terugkomend op de TS en zijn Cartier:

Horloge heeft alle kenmerken van een echte, mooie kwaliteit Gordon band die ogenschijnlijk weinig gedragen is. Het horloge is een Vendome Louis Cartier die origineel gezet zou kunnen zijn. Kenmerk hiervoor is de kroon met diamant.
Bouwjaar zou rond 1987 / 1990 kunnen zijn en hieronder een paar voorbeelden uit het Cartier handboek:

10 likes

Dank je wel voor de foto’s , de zetting is gelijk aan het laatste horloge, ander uurwerk … ging mij erom of het echt was ( geen papieren en doos ) als het echt is heeft het waarde als het nep is niet… maar blijft mij dierbaar

2 likes

Goede info, fijn om hier bij te blijven leren. Origineel gezet maakt het wel extra gaaf!

1 like

Heel mooi om te lezen dat dit een origineel en bijzonder waardevol horloge blijkt te zijn! Schaap en Citroen is inderdaad niet de beste plek voor een waardeoordeel. Dat zijn commerciële jongens zonder passie voor vintage horloges.

Serieus? En je bent lid van HF waar volwassen mensen duizenden euros uitgeven aan onnodige luxe?

6 likes

@The_Don

1 like