Cartier horlogemaker

Ik heb een Cartier Pascha horloge, dat gerepareerd moet worden.
Welke horlogemaker wordt er aanbevolen?

Ik heb een gerucht gehoord, dat het repareren van Cartier horloges alleen door Cartier zelf gedaan kan worden,
omdat Cartier geen losse onderdelen beschikbaar stelt ?!?!?!?!?!?!?!

Je zou Ruud van Clockwise eens kunnen bellen.

Ron Sonders al eens geprobeerd? Die is officieel gecertificeerd service center voor Cartier.

1 like

Paul van Zeeland is binnenkort ook een gecertificeerd service centre.

en volgens mij tikt er een ETA in de Pascha reeks. Elk respectabel uurwerkmaker kan die servicen. Andere koek wordt het met de nieuwe inhous calibers. Servicen zal nog wel kunnen maar dan is het te hopen dat er geen stukken nodig zijn want die kan je alleen idd bij cartier verkrijgen.

Als het idd gewoon het caliber vervangen dan kan elke goede horloge maker dit even doen

Wat is er mis met het horloge cq uurwerk ?
Welk type Pasha / kaliber ?
Miss wat meer info en of fotootje plaatsen ?

Gr Hub

Schijnbaar opgelost :confused:

Sorry Hub voor mijn late reactie.
Ik heb even andere zaken aan mijn hoofd gehad en ga dit nu weer oppakken.
Het horloge is van mijndochter, die aan dit horloge dierbare herinneringen heeft.
Overigens: ik ben geen horloge techneut!
Het is een Quartz horloge.
Cartier heeft er naar gekeken, vraagt een belachelijke prijs, en ik heb de indruk, dat ze zich vergist hebben en een standaard offerte hebben gegeven voor een analoge onderhoudsbeurt.
Een andere horloge man zei me dat ik perse naar Cartier moet gaan, omdat alleen zij reserve onderdelen hebben en die niet beschikbaar stellen voor anderen.
Meer weet ik niet te vertellen…
Gr. Jan

Bij Richemont (= o.a. Cartier) vragen ze standaard belachelijke prijzen. Je bent niet de eerste die daar van schrikt…

Jan , voor dit horloge heb ik vrijwel alles in huis , zelfs voor het P212 uurwerk.
De rede dat het enorm duur is bij cartier is namelijk eenvoudig te verklaren !
Ze repareren deze uurwerken niet maar vervangen deze voor een nieuw uurwerk …
Miss of waarschijnlijk dat een gecertificeerd Cartier collega in Nederland ook repareerd hoor ipv vernieuwen !

Gr Hub

Beste,
Eerst en vooral dank voor uw tijd😊
Ik heb een 21 must de Cartier op het oog.
En ligt al tien jaar " droog" in de schuif. ( Nadat deze persoon de horloge ook nog eens 10 jaar droeg)
De verkoper heeft er een nieuwe batterij in gedaan en het werkt.
Heb al een offerte gevraagd in de Cartier winkel in Brussel ( daar woon ik) om te polijsten en voor een onderhoud. Zonder extra kosten zit ik al aan 375 euro.
Maar welke verrassingen kunnen mij nog te wachten staan?
Ook de beentjes zijn wat beschadigd vd Romeinse letters.
Nu wil ik wel een risico nemen ( de echtheid is al bewezen) maar ik heb geen zin om nog eens 700 of 800 euro te moeten ophoesten.
Ze kost 650 euro.
Dan wacht in mssn best nog vijf jaar en spaar ik best voor eentje dat al eens langs een horlogemaker geweest is?
Wat denkt u hiervan?
Groetjes

Ik zou een mooie nieuwe Tissot of iets dergelijks kopen als je daar nog eens 5 jaar voor zou moeten sparen.

Must 21 is erg moeilijk te polijsten. Band heeft double delen en kan daarom niet opgemaakt worden en de geslepen lunette is ook een “ probleem “ vanwege de vergulding in de Romeinse cijfers die er vaak deels uitgaat.
Zou het horloge daarom niet direct aanraden.

3 likes

Goede avond Hub,
heb je nog steeds Cartier Pascha onderdelen in huis, met namen de knopjes?
gr., Jan

1 like