Cartier horloges: echt of nep? Vrijwel zeker echt!

Deze 2 horloges verkreeg ik wegens een (helaas) overlijden. Aangezien ik geen enkele affiniteit heb met het merk Cartier; wie kan me hier kort iets over vertellen? Zijn deze echt? Gegeerde modellen of net niet? Beiden zouden aangekocht zijn in het jaar 1992.

Met excuses voor de mindere kwaliteit foto’s.

5 likes

De schroeven zitten in ieder geval net zo schots en scheef als op een echte. Ze lijken goed gebruikt, maar showen wel kwaliteit.
Cartier in de VII is aanwezig. Ik zou deze niet meteen in de metaalbak mieteren.

Kun je echt geen betere foto’s maken? De kenners hier zijn al eens om minder afgehaakt om te helpen. Je moet het wel willen! :sweat_smile:

2 likes

Dat je dat ziet :smile: Ik zie alleen maar pixels

1 like

Ik heb een leesbril. :nerd_face:
Alleen op de bovenste zie ik ze redelijk, op de onderste is het heel vaag ja.

1 like

Cartier Santos Galbée.

Ref 187901
Crème witte wijzerplaat
Blauwe wijzers en cabochon kroon
29x41mm

Lijken echt. Betere foto’s kunnen helpen :upside_down_face:

Je ziet het wel duidelijk

1 like

Heb, ondanks de matige foto’s, geen twijfel over de echtheid.

Ze zien er voor de leeftijd nog best goed uit en deze Santos Galbee GM is momenteel best wel gevraagd.

3 likes

Lijken mij op het eerste oog origineel (betere foto’s zijn wel gewenst :blush:) enige wat mij opvalt zijn 2 plekjes :face_with_monocle:

2 likes

waarschijnlijk wat pindakaas van 20 jaar geleden :upside_down_face:

2 likes

Kan zeker roest zijn.

1 like

Is ook mijn vermoeden

:point_up_2: hier sluit ik me volledig bij aan

2 likes

Niet zo zeuren he, dat kun je toch niet verwachten voor dat geld? :joy: :joy:

Wat een kul verhaal / opmerking over schroeven die niet in lijn staan!

Alleen als de kop met snit vast zit dan is iets uit te lijnen. Koop een AP Royal Oak, aan de voorzijde zit alles uitgelijnd maar kijk niet naar de bodemschroeven :rofl:

4 likes

Zeuren klinkt anders bij mij, dit was meer een observatie. OCD kicked in. :sweat_smile:

1 like

Bedankt allen voor de info, beiden zijn dus “echt” en ik heb me ondertussen (dankzij jullie info) verder kunnen verdiepen in deze modellen.

4 likes