Cartier kenner gezocht

Beste Cartierkenners,

Mijn vriendin is al jaren aan het twijfelen om de trekker over te halen om een Cartier Ballon Blue 33mm te kopen. Nu zag ik er vandaag een voorbij komen bij Filipucci en ik vond deze betrekkelijk duur voor een grijze dealer gezien deze even duur is als bij S&C… normaal zou ik verwachten dat je wel een korting krijgt op een Cartier bij een GD gezien het geen Rolex of Patek is…

Ik zie wel dat het referentienummer anders is maar mijn Cartier kennis is niet van zo’n hoog niveau dat ik het verschil begrijp en blijkbaar zijn mijn Google vaardigheden ook niet meer zo goed…

Vandaar de vraag wat is het verschil tussen de twee horloges in de volgende links:

Alvast bedankt voor de reacties!

Zijn beide een referentie 3489 en verschil is de metalenband. Die bij Filipucci is een V5 band en de referentie van S&C een V3.

Technische details en zowel het uurwerk als de wijzerplaat verschillen niet.

Stuur u zo een PB.

Groet,

André

3 likes

In zijn algemeenheid verwacht ik altijd korting op horloges uit deze prijsklasse. Daar zit ruimte genoeg in. Zowel bij de grijze dealer als AD.
10 Procent is wel het minste.

1 like

Ik vermoed overigens, maar dit is zonder enig argument, dat S&C gewoon een standaard productfoto gebruikt en deze niet bij elke minimale update van het horloge ook op de website aanpast. Best kans dat S&C dus ook het horloge op V5 band verkoopt

2 likes

Dan heeft hij een ander artikel nummer

2 likes