Cartier must 21 vragen

Recent heb ik van mijn opa een aantal mooie horloges mogen krijgen met warme hand.
Hier zit ook een erg mooie Cartier tussen. Kunnen jullie me meer info verschaffen bijv over de steen op de kroon. Alvast bedankt.

1 like

Synthetische spinel, terwijl het voor de duurdere (volgouden etc) modellen meerdere decennia geleden nog echt saffier was. Volgens wat ik me herinner toch :slightly_smiling_face:

2 likes

Ok check saffier dan zal het materiaal wel zijn. Het is al een oud horloge en mn opa dacht diamant maar dan zal het gezien de blauw paarse kleur idd een saffier zijn. Top dankjewel. Ook enige idee van welk materiaal de band is gemaakt?

Vrees ik voor. Ik heb zo’n gelijkaardig kroontje voor een Cartier van gelijkaardige leeftijd moeten bestellen en dat kostte nog geen 100 euro. Steentje zelf is dus een paar tientjes, op zijn best.

Ziet er mij gewoon roestvrij staal uit. Vandaar ook het vermoeden van spinel en niet saffier.

Lijkt mij een synthetische saffier (broertje van de synthetische robijn die in uurwerken zit). Niet waardevol, wel mooi!

Leuk apart horloge in ieder geval. :+1:

Steen is bij een Must de Cartier Spinel.

1 like