Cartier must de cartier vergulden

Even een vraagje:

Ik ben aan het kijken voor een Cartier mist de cartier.
Nu heb ik er een op het oog maar deze moet opnieuw verguld worden (goud)

Wat zijn hier de kosten ongeveer van?
Heeft er iemand een adres waar dit goed gedaan kan worden? Voorkeur omgeving Noord Limburg (Weert)

Verder nog zaken waar ik op moet letten bij aankoop van een Cartier must de cartier?

Mijn ervaring met vergulden was niet zo goed. Na n poosje slijt dat er weer af.
Persoonlijk zou ik liever al t vergulde er vanaf hebben.
Maar misschien dat anderen er wel goeie ervaringen mee hebben.

Tik in bij Google: "Haveman Edelmetaal ". Goed adres.
Vraag even naar de kosten. waarschijnlijk in de buurt van €70…
Ik heb geen ervaring met de slijtage van het goudlaagje.

Ja hier heb ik ook een gemengd gevoel bij. Als ik kijk naar goedkopere merken dan is de goudlaag er binnen no time af. Zeker in de zomer met zweten etc.

Als het er snel afgaat ligt eraan hoe dik de laag is aangebracht!
Hoe langen in het bad hoe dikker de laag!
Kwestie van kwaliteit.
Haverman staat heel goed aangeschreven !

Heb eens geïnformeerd voor een gesp te laten vergulden en dat ging 30€ kosten. Ik zou vooraf informeren hoe dik ze het aanbrengen. Vroeger was dat standaard 20micrometer, dan kan het best wel al wat verdragen.

Kosten kunnen meer zijn indien ze eerst de restanten moeten verwijderen en polijsten enzo.

Misschien vanzelfsprekend maar je dient ook de kast los af te geven, eventueel met kroon en gesp er los bij.

Deel zeker je ervaringen!

2 likes

Haveman verwijdert eerst elektrolytisch de oude goudlaag. Polijsten kan ook door hen worden uitgevoerd.

2 likes

Mijn Zenith heeft ook een 20 micrometer goudlaag en die zit er na 50 jaar en intensief gebruik nog volledig op. Ondanks de deukjes en krassen is de goudlaag er nog steeds niet af.

(Band had ik er later zelf opgezet en is niet van Zenith)

3 likes