Cartier must de cartier vergulden

Even een vraagje:

Ik ben aan het kijken voor een Cartier mist de cartier.
Nu heb ik er een op het oog maar deze moet opnieuw verguld worden (goud)

Wat zijn hier de kosten ongeveer van?
Heeft er iemand een adres waar dit goed gedaan kan worden? Voorkeur omgeving Noord Limburg (Weert)

Verder nog zaken waar ik op moet letten bij aankoop van een Cartier must de cartier?

Mijn ervaring met vergulden was niet zo goed. Na n poosje slijt dat er weer af.
Persoonlijk zou ik liever al t vergulde er vanaf hebben.
Maar misschien dat anderen er wel goeie ervaringen mee hebben.

Tik in bij Google: "Haveman Edelmetaal ". Goed adres.
Vraag even naar de kosten. waarschijnlijk in de buurt van €70…
Ik heb geen ervaring met de slijtage van het goudlaagje.

Ja hier heb ik ook een gemengd gevoel bij. Als ik kijk naar goedkopere merken dan is de goudlaag er binnen no time af. Zeker in de zomer met zweten etc.

Als het er snel afgaat ligt eraan hoe dik de laag is aangebracht!
Hoe langen in het bad hoe dikker de laag!
Kwestie van kwaliteit.
Haverman staat heel goed aangeschreven !

Heb eens geïnformeerd voor een gesp te laten vergulden en dat ging 30€ kosten. Ik zou vooraf informeren hoe dik ze het aanbrengen. Vroeger was dat standaard 20micrometer, dan kan het best wel al wat verdragen.

Kosten kunnen meer zijn indien ze eerst de restanten moeten verwijderen en polijsten enzo.

Misschien vanzelfsprekend maar je dient ook de kast los af te geven, eventueel met kroon en gesp er los bij.

Deel zeker je ervaringen!

2 likes

Haveman verwijdert eerst elektrolytisch de oude goudlaag. Polijsten kan ook door hen worden uitgevoerd.

2 likes

Mijn Zenith heeft ook een 20 micrometer goudlaag en die zit er na 50 jaar en intensief gebruik nog volledig op. Ondanks de deukjes en krassen is de goudlaag er nog steeds niet af.

(Band had ik er later zelf opgezet en is niet van Zenith)

3 likes

Daarom koop ik geen Must de Cartier. Ze zijn goedkoop ( in mijn beleving ) maar mede vanwege de doublé is het een no-go for mij…dus kan je niet helpen aan goede adressen…:slight_smile:

Op de hoeken is het er toch gewoon een beetje af?

1 like

Nope, kan door het licht komen maar het is er nergens af:

Dan moet er toch iemand naar de opticien! Scherpe hoek is echt doorgesleten


Maar na 50 jaar mag dat ook gerust

Er is well een heel groot verschil tussen de meeste horloges en Cartier, bij de laatste is de ondergrond namelijk sterling zilver en geen messing. Het opnieuw laten vergulden pakt daarop toch vaak beter uit mits de ondergrond nog mooi vlak is. Vaak is messing aangevreten en dan is het eindresultaat ook slecht.

3 likes

Dat is wel belangrijk om te weten, dit wist ik niet. Dus licht polijsten is ook niet slecht om te doen voor het best resultaat?

Ja idd, ik zou meteen een afspraak maken. Ze zijn namelijk nog open. De goudlaag zit er nog op zoals ik eerder had aangegeven. Kan door het licht komen, maar het zit er nog op.

Niemand een adresje omgeving Limburg noord?

afbeelding

1 like

Wat een onzinnige discussie om je gelijk te halen. Als @Batossai zegt dat hij nog helemaal gaaf is, kan je hem toch gewoon op zijn woord geloven? Hij is immers de eigenaar van het horloge.

Even terzijde; al zou iemand beweren dat zijn goldplated kast nog helemaal gaaf zou zijn terwijl dat dĂşidelijk niet het geval is, dan kun je toch ook gewoon je schouders ophalen en diegene lekker laten genieten?

6 likes

Ja er zitten beschadigingen op, maar de goudlaag is niet aangetast. Kleur is nog gewoon hetzelfde.

@Vincent ja vind het ook best grappig en betweterig aangezien ik het horloge bezit :rofl:. Achja het zal wel. Ik ga weer op zoek naar positieve berichten op het forum. :grin::ok_hand:t3:

3 likes

Goed plan! Ik ook. Geniet van je Zenith :clap:

2 likes