Cartier only (Deel 1)

Ik ben, op Koningsdag na, niet zo van het vlaggen. Toch vind ik dit wat raar. Nou, doei.

Verdorie. Ik geloof dat ik iets gemist heb. 🥲

1 like

Dat valt mee, naamgenoot.

1 like

Hoi Vincent :raising_hand_man:t2:

1 like

Blijft nice…

10 likes

Agreed!

16 likes

Vrinden, welke maat Cartier moet je eigenlijk hebben als je een klein polsje hebt, zeg een centimeter of 16 en een beetje?

Jij gaat de Santos medium liefhebben.

9 likes

Top! En qua tanks?

De large.

11 likes

Santos medium

1 like

Gekkigheid, beter de

:point_down:

1 like

Check de Solarbeat…

Wat ik minder vind aan Cartier is het gedateerde uurwerk, uurwerk afwerkingen en de afwerking van het middelste buisje waar de wijzers op zitten geklemd. De banden zijn wel goed in elkaar gezet en de afwerkingen op de kast en band zijn hoog.

2015, valt mee. De 1847MC dan.

1 like

9 likes

3 likes

Ja maar geen blauwe veer, lage reserve en van dat goedkoop ogende gestampte plaatwerk met een lage machinale afwerking. Dit is die 1847MC uit 2015 die ook in een 7k kostende Santos.

Een goedkoop Seiko uurwerk is vergelijkbaar in mijn ogen…

Rolex zit in dezelfde prijsklasse en dan krijg je dit.

Ik heb vind cartier super Nice, maar hierdoor blijft een cartier Nooit zo lang in de collectie. Jammer, want ze willen wel echt een horlogemerk uitstralen ipv een sieradenzaak. Daarbij is uurwerk techniek een pré en door dat ze kiezen voor quartz en dit soort automatische uitwerken, krijg ik zo een nare nasmaak als je duizenden euro’s uitgeef voor een staal automatisch model zoals een tank of een Santos.

3 likes

Ik heb zowel o.a. Rolex, Cartier als Seiko. Niet in de eerste plaats vanwege de geweldige uurwerken en afwerking daarvan. Wel vanwege o.a. duurzaamheid, design, maar met name gevoel.

Oneens. De Santos zie ik juist meer als sieraad. Misschien onterecht, want hij bestaat al ruim een eeuw als functioneel sporthorloge. Maar wat vind je er dan wel positief aan? Ik zou er dan geen één kopen als je van tevoren weet dat het je gaat storen.

Wat mij meer stoort is dat merken als Breitling en IWC, om er maar een paar te noemen, de hoofdprijs vragen voor horloges met een ETA uurwerk. ETA an sich is prima, maar bij de drie eerdergenoemde merken krijg je tenminste nog een stukje huisvlijt voor je centen.

Als je een schitterend afgewerkt uurwerk wilt dat wél zichtbaar is, dan zijn er legio andere merken. Wat heb je op het oog nu de Santos weg is en je DJ te koop staat?

5 likes

Mensen die een Cartier kopen voor het uurwerk zijn precies de mensen die de Playboy lezen voor de interviews.

14 likes