Cartier only (Deel 1)

Ja maar geen blauwe veer, lage reserve en van dat goedkoop ogende gestampte plaatwerk met een lage machinale afwerking. Dit is die 1847MC uit 2015 die ook in een 7k kostende Santos.

Een goedkoop Seiko uurwerk is vergelijkbaar in mijn ogen…

Rolex zit in dezelfde prijsklasse en dan krijg je dit.

Ik heb vind cartier super Nice, maar hierdoor blijft een cartier Nooit zo lang in de collectie. Jammer, want ze willen wel echt een horlogemerk uitstralen ipv een sieradenzaak. Daarbij is uurwerk techniek een pré en door dat ze kiezen voor quartz en dit soort automatische uitwerken, krijg ik zo een nare nasmaak als je duizenden euro’s uitgeef voor een staal automatisch model zoals een tank of een Santos.

3 likes

Ik heb zowel o.a. Rolex, Cartier als Seiko. Niet in de eerste plaats vanwege de geweldige uurwerken en afwerking daarvan. Wel vanwege o.a. duurzaamheid, design, maar met name gevoel.

Oneens. De Santos zie ik juist meer als sieraad. Misschien onterecht, want hij bestaat al ruim een eeuw als functioneel sporthorloge. Maar wat vind je er dan wel positief aan? Ik zou er dan geen één kopen als je van tevoren weet dat het je gaat storen.

Wat mij meer stoort is dat merken als Breitling en IWC, om er maar een paar te noemen, de hoofdprijs vragen voor horloges met een ETA uurwerk. ETA an sich is prima, maar bij de drie eerdergenoemde merken krijg je tenminste nog een stukje huisvlijt voor je centen.

Als je een schitterend afgewerkt uurwerk wilt dat wél zichtbaar is, dan zijn er legio andere merken. Wat heb je op het oog nu de Santos weg is en je DJ te koop staat?

5 likes

Mensen die een Cartier kopen voor het uurwerk zijn precies de mensen die de Playboy lezen voor de interviews.

14 likes

Ik heb dit ook. Juist door dit verschil met de rest van m’n horloges blijf ik de santos iets speciaals vinden.

1 like

Is er hier misschien iemand die een Cartier Americaine heeft in de maat 45 mm (XL) of de maat 50 mm (jumbo)?
Ik heb relatief grote polsen (20 cm omtrek) en zou graag wristshots van beide horloges zien.

Ik ben een beetje bang dat 50 mm misschien erg groot is.

Voor een gewoon rond horloge vind ik 45 mm de maximum maat voor mij maar ik heb geen idee voor een rechthoekig horloge.

Alle hulp wordt gewaardeerd en is welkom :slight_smile:

Prima weertje voor de Santos.

16 likes

Staat top!

1 like

Mijn eerste Cartier :slight_smile:
Een vrij bijzondere!
Deux Ors !
Dit is wat info von AVW…

Grt
Ben

14 likes

Vet! Wil er weer eentje

2 likes

Geen Americaine, wel een solo xl op 19 cm pols

8 likes

Prachtig

Niets mis met een goeie quartz, zoals die Solarbeat van hen. Het uurwerk mag je ook niet zomaar op het zicht vergelijken met een Seiko 7S36. De afwerking zou misschien wel fijner mogen, maar Cartier pakt hier ook niet mee uit. Het is een werkpaard in hun horloges die vooral om stijl en design draaien.

De MC 1847 in de Santos heeft zeker wel een aantal goeie kenmerken, dubbele balansbrug voor stabiliteit bijvoorbeeld. Volgens de website (het zou iets preciezer mogen, maar we moeten het hiermee doen):

Measuring only 3.8 mm thick … To effectively resist the strong magnetic fields a watch can be exposed to in everyday life and maintain its precision, the escape mechanism has been designed with non-magnetic components. Finally, a shield made of paramagnetic alloy is integrated into the case to ensure proper protection of the movement.

Kan het beter? Natuurlijk, hogere PR zou meegenomen zijn vooral. Maar het is voor mij ook vooral een guilty pleasure, ik koop het ook als sierraad. En daar blinkt hij in uit als geen ander :slight_smile:

5 likes

Merci Bert, dat schept duidelijkheid! Ik moet zeker NIET voor de Jumbo(?) maat gaan.
De Jumbo is 52 mm x 32 mm
De Large is 45 mm x 26,6 mm

Wat een foto een boel duidelijkheid kan verschaffen. Super bedankt Bert!

Erg mooi die tank solo, ik zie hem alleen niet meer op de site van Cartier staan. Is door jouw foto’s wel ook een kanshebber geworden.

1 like

Hij zit nog wel in de collectie hoor:
https://www.cartier.com/nl-nl/tank-must-horloge_cod20346390235399909.html#dept=EU_Tank

Als je eventueel gebruikt overweegt mag je me ook contacten voor de mijne. Ook om vrijblijvend eens te passen overigens :+1:t2:

1 like

Verplaatst naar binnen: buiten echt niet te doen :joy: TV kijken zonder te bewegen.

Ik weet dat het een sportief horloge moet voorstellen maar of ik dat nou zo ervaar?

12 likes

Ik niet. Maar cool is-ie wel! Heb je deze nieuw?
De mijne verwacht ik met een maandje weer terug :crossed_fingers:

Zo’n gave uitvoering dit en zeker voor het geld :ok_hand:t2:

Veel draagplezier :smiley:

1 like

Ik ook, de witte Large. anyone?

1 like

Ja nieuw voor mij als in gebruikt. Sinds gisteren. Hij heeft wel al een leventje achter de rug en dat weten deze Cartiers niet zo goed te verbergen. Heb hem gister opgehaald samen met de Zenith defy skeleton. Deze voelt een beetje dressy in mijn optiek.

1 like

6 likes