Cartier only (Deel 1)

11 likes

Hallo allemaal (eerste post, hoop dat het goed gaat), mag me binnenkort ook trotste eigenaar noemen van een tank solo xl :grinning: . Deze is op staal, maar ik wil ook wel een leren band natuurlijk. Anders dan direct bij Cartier, heeft wellicht iemand een tip voor een originele of degelijke gesp/sluiting?

3 likes

Prachtig horloge, ik heb hem ook sinds vrijdag in bezit. Ik heb er een originele vouwsluiting op zitten, draagt super comfortabel.

Persoonlijk vind ik de tank het mooist op Lederen band

4 likes

Wa[quote=“wymie, post:3147, topic:216893”]
gesp/sluiting
[/quote]

Waar heb je hem gevonden?

Chrono24, komt van juwelier uit Maastricht.

2 likes

Ok, ik begrijp nu de aantrekking…

Lijkt wel of ineens overal op insta, websites en fora Tanks zie opduiken. Interesse was gewekt…. Had einde middag even zin in frisse neus dus even naar 20 min naar de Bijenkorf gelopen en daar de Cartier hoek ingedoken.

Tank XL en Louis L (werd me verteld) geprobeerd. Begon met de XL en die vond ik minder groot dan verwacht. Toen de Louis en dat was qua maat zoveel mooier! (17,5 cm pols). De Louis gaat niet worden was puur even voor de maatvoering te bekijken, maar een Must (Solarbeat) L lijkt me wel wat.

Terwijl ik normaal toch echt van de sporthorloges ben…. Daarom zou dit een mooie aanvulling zijn :smiley:

11 likes

Doen! Staat je goed.

12 likes

14 likes

Tof! Staat je ook goed. Solarbeat is sinds de release wel wat lastig te leveren hoorde ik. De normale quartz Must is echter wel goed te krijgen met maar hele subtiele verschillen.

2 likes

Vandaag gewisseld naar de Santos medium, draagt zo comfortabel

10 likes

Hi allemaal

Ben nieuw op deze afdeling, 2 weken terug een WSTA0072 op kunnen pikken mijn eerste Cartier horloge. Super strak design mooi dat zwart en die band van krokodillenleer is ook echt heel nice.
Echter wel wat twijfels ontstaan nu ik hier wat zit te scrollen. Vooral over de maat van het horloge zelf. Ik merk dat mijn voorkeur toch naar een iets groter model uit gaat. De Tank XL zou meer geschikt zijn denk ik. Heb het niet gepast bij de AD omdat ik dit toffe ding niet kon laten liggen. Zeer beperkt leverbaar momenteel of helemaal niet in de grotere uitvoering. Dus die kans liet ik niet voorbij gaan. Hoewel ik nou ook steeds fotos zie van die Santos en dat zorgt ook voor verwarring in mn bovenkamer. Heb de zwarte BB58 en een leuke goud/stalen DJ uit 93 en ik dacht nog een nette dress watch erbij en klaar. Wat is jullie ervaring met die Santos meer netjes of ook zien als toolwatch? Moet ik dan mijn BB wegdoen en de tank ook om die een kans te geven… :sweat_smile:

8 likes

Op papier een toolwatch, maar hij voelt als een sieraad. En dat bedoel ik positief.

Ze hebben allemaal vrij weinig met elkander te maken. Ik ga je adviseren waar je niks aan hebt: alles houden indien mogelijk.

Onze (potentiële) collecties overlappen flink, dus snap jou wel. Op de foto hierboven vind ik de maat trouwens goed. Zoiets moet niet te groot zijn.

3 likes

Het is en blijft een topper. Logsich dat hij zo populair is hier. Perfecte pasvorm :ok_hand:

14 likes

Ik vind je Tank prachtig, zou hem houden, maar als het niet goed voelt… Formaat (bij dit model) is prima als je mij vraagt. Pure klasse.

5 likes

Snelste manier om Solarbeat aan de wijzerplaat te herkennen (vs de reguliere Must) is dat de Romeinse cijfers elkaar onder en boven niet raken, had ik opgemerkt.

4 likes

Klopt, ben bekend met de verschillen, heb zelf namelijk zelf ook getwijfeld welk van de twee mijn volgende aankoop wordt :wink:

1 like

Vaatwasser ook weer ingeruimd

9 likes

Super leuk horloge!

1 like

En? Ben je er uiteindelijk uit gekomen?:blush:

1 like