10 jaar gangreserve! Indrukwekkend!
Gaaf zo’n Pasha. Die zie je niet vaak.
10 jaar gangreserve! Indrukwekkend!
Gaaf zo’n Pasha. Die zie je niet vaak.
Bedankt. Maar deze moet je echt eens in het echt gaan passen. Op foto ziet een horloge er altijd groter uit.
Mijn pols omtrek is slechts 17,5cm. De gewone drive (automatische versie) vond ik ook te groot. Maar deze manuele is kleiner (39mm kast ipv 41mm) en ook veel dunner. Lug-to-lug is hier maar iets van 43mm schat ik. Door de kastvorm oogt die wat groter dan hij is, maar dankzij de dunne kast, gebogen lugs en soepel bandje valt deze echt mooi rond de pols.
Hier nog even naast een 36mm Datejust (16234).
En detail aan de zijkant op de pols. Hier zie je de lug goed.
Ik vind ze beide mooi maar de ’ gewone’ in het wit of blauw vind ik mooier dus het zou mijn keuze uiteindelijk niet zijn.
Oh ja wat zal dat lekker dragen, je voelt 'm waarschijnlijk op een gegeven moment helemaal niet meer!
Wat voor uurwerk zit erin, ETA7001? Of is het een in-house?
Fijn ook dat de kroon helemaal vrij is, op de Santos is het opwinden lastiger met de kroonbeschermers.
Cartier 430 MC
Die is gebaseerd op een Piaget 430P. Komt in veel Cartier uurwerken voor. In-house … of toch binnen de Richemont group dus.
ah prachtig, en met m’n 17cm pols zit ik niet eens zo ver van je vandaan, misschien toch ook maar op het lijstje zetten
Iemand die van zijn wssa0009 / 30/ 18 /13
Af wil ? (Liefst ruilen met mijn 116900 Airking)
Zijn idd erg mooi de “originelen”
Alleen krast die shiny bezel als een malle…
Mooie Santos, maar niet helemaal wat Cartier is voor mij. Cartier zie ik als netter / formeler. Dit valt dan niet helemaal in dit plaatje. Maar als jij het mooi vindt, lekker voor gaan!
Ik zou een van deze kiezen:
Medium (bovenstaande modellen) heb ik al eens gepast, was een prachtige maat. Ik vind Large voor dit type horloge een beetje veel op mijn pols.
Ik zou hem gewoon eens gaan passen, Cartiers liggen vaak gewoon op voorraad.
Heel gaaf horloge die Drive, ook wel eens gepast. Mooi hoe slank hij is, was ik niet gewend met al die oyster-cases!
Dat is wel zonde idd. Toch overweeg ik de santos. Lijkt me een mooie tegenhanger binnen mijn collectie.
Die oude modellen zijn geweldig, vooral die geelgouden!
https://www.crownguard.com/collection/2553/cartier-santos-wssa0037.html
Deze staat bij Crownguard al een tijdje volgens mij
Komt ook van Ramon overigens.
Kleinere versie is zonder twijfel de mooiste!
Teruggestuurd helaas. Dacht dat het de 2960 was maar bleek een onbekende 2963 te zijn. Die was wel heel klein op mijn pols. Maar wat was hij in een goede staat zeg
Te klein is wennen denk ik, maar ik vind het wel kunnen bij een Cartier
Wil nog graag een Cartier naast mijn Datejust, we gaan het zien…