Cartier only (Deel 1)

Nee ik zeg het met de oud-zuidse R :wink:

Als Floris-Jan dus. Of als @TheWornWatch :joy:

2 likes

Ah je bedoelt Fleuris-Jan. Check!

1 like

Gelukkig niet. :joy::joy:

Ja. En met @Cosmograf kun je prima zaken doen. Ik begrijp niet waarom hij er nog staat.

1 like

Er is een ding wat iets minder mooi is. De datum in de hoek.
Misschien vallen potentiele kopers daar over.

1 like

ik ook niet.

1 like

Ik ben aan het twijfelen om hem toe te voegen als Dresser maar ikzelf vind het nu eenmaal fijn om een full set te hebben, vandaar de twijfel nog :thinking:

3 likes

Daar zou ik me in dit geval overheen zetten!

Is het zo’n buitenkans dan? Staat er toch al een tijdje :thinking:

Heb deze toen ik m kocht een beetje gevolgd op Chrono24 en gaat niet snel en nooit ver onder de 4k volgens mij…

echt vakwerk !

1 like

Met de Santos het weekend in!

26 likes

Trouwens, hebben die Tanks AR coating op de bovenzijde van het glas?

1 like

11 likes

Nee. Ook niet aan de onderzijde.

Beter!

1 like

Prachtig!

1 like

Ik ben met een schuin oog aan het kijken naar een Tank Solo of een Tank Francaise. Wat zouden jullie overwegingen zijn om nieuw/vrij jong exemplaar te kopen of een vintage? Verschil in uurwerk of wijzerplaat bijvoorbeeld?

En hoe vallen de maten? (Tank Francaise is er in small en midsize begrijp ik).

Wat mij zou helpen is een vergelijking met een vintage DJ bijvoorbeeld. Wie heeft er beiden (cartier en DJ) en foto’s? (Mijn polsomvang is 15,5-16 cm)

1 like

Deze is er in 4 maten. De small is in mijn ogen een echt dames horloge. De medium heeft een datum en geen secondewijzer ( small en medium zijn kwarts )
De GM is een automaat maar wil dit model niet adviseren omdat het voorzien is van een ETA 2000 uurwerk dat erg storingsgevoelig is.
En dan is er nog de chronograaf die weer iets groter is, dit is weer een kwarts uurwerk met een perpetuel kalender.

3 likes

Bedankt @Horloge24. Dat is al handig om te weten!

Heel gaaf! Wat is hier het referentienummer van?

1 like