Cartier only (Deel 1)

Ze hebben toch een service interval van 16 jaar? :thinking:

Blijkbaar wil dat bij dit uurwerk zeggen: heel de boel vervangen. Ik snap dat dat bij Quartz ook zo wordt gedaan, maar volgens mij kunnen die dingen met gewone batterijwissels wel 40-50 jaar probleemloos draaien. Geen aantrekkelijk idee dat na 15 - 16j je uurwerkje ‘op’ is en enkel terug naar de fabriek kan.

Waar komt dit vandaan? Ik meen gelezen te hebben dat het om vervanging van de accu zou gaan.
Ik zit er eigenlijk over te denken er een voor m’n vrouw te kopen.

1 like

Dit is al zeker 30 jaar de manier van werken bij Cartier. Ze wisselen de uurwerken voor nieuwe of een gereviseerd exemplaar. Er is een centraal atelier dat niets anders doet dan uurwerken in nieuwstaat terug brengen en deze worden ingebouwd. Dus geen gesleutel. De uurwerken komen in een speciale verpakking, die met een edelgas gevuld is, om de houdbaarheid te verlengen.

2 likes

Naar mijn gevoel zal een Quartz op langer termijn toch wat meer ‘servicable’ zijn dan een solarbeat…

Bij Cartier hebben ze nu ook een vervangend nieuw uurwerk ontwikkeld voor de kwarts uurwerken uit de 80e jaren. Ze zitten daar niet stil en gelukkig is het niet zo dat na 20 jaar er geen onderdelen meer leverbaar zijn. Zie je bij veel merken al na 10 jaar

5 likes

Gaan ze vast ook wel doen voor doe fotovoltaïsche dingen hoor, daar ben ik zeker van. Maar als ik er zelf ééntje koop, en die kans bestaat, dan zal het toch gewoon de Quartz variant CRWSTA0041 worden. Eind juni zijn ze blijkbaar beschikbaar.

Bandje gemaakt van appel schillen heb ik qua duurzaamheid ook niet zo veel vertrouwen in trouwens :rofl:

2 likes

Mn Goude ouwe cartier niet meer in mn bezit maar was wel een zeer fijn horloge

8 likes

Foutje

Mooie Cartier! :ok_hand:

2 likes

Auw.

Er gebeurd hier het zelfde met een nieuwe DJ…

:pensive:

1 like

:slightly_smiling_face::+1:

15 likes

-Denkt hardop- Zou dit de vervanger van de Tank Solo zijn of zullen de twee modellen straks naast elkaar bestaan?

Het is bevestigd als vervanger, ja. De Solo wordt nu nog uitgeleverd om de voorraad weg te werken, en bestellen kan al niet meer.

1 like

Ah ok. Jammer van de vouwsluiting op de Solo want die vind ik fraaier dan de gesp op de Must. Verder zie ik buiten de ronding van de kast weinig (geen) verschil.

Bijna net zo deftig als @tompj.

8 likes

Hallo beste Han,

Betreft dit het small of de large model? Groetjes, Robert

Hallo beste Robert,

Dit is de Solo L. Groetjes,
Han

1 like

Nog niet eerder gezien! Gave uitvoering

Bedankt voor je snelle reactie Han. Zit zelf te twijfelen tussen deze 2 maten. Eens bij de juwelier langs gaan. :+1:

2 likes