Cartier only (Deel 1)

En hier op z’n bijgeleverde leer… Snel op zoek naar blauwe kroko zoals @Boetje ook heeft op de zijne. (Post gerust even een foto op blauw Ben… :wink:)

10 likes

De blauwe croc is :heart_eyes:

1 like

U vraagt, wij draaien!

:grin:

14 likes

Hij lijkt best groot om je pols zo…

Edit, ik zag eerst de onderste foto. Op erboven minder groot

1 like

Ja, als je hier al even rondhangt zou je inmiddels moeten weten dat foto’s nogal kunnen vertekenen.

Niks mis mee!

12 likes

Prachtig! Thx for posting!

1 like

Gefeliciteerd! Mocht je de bruine band kwijt willen hoor ik het graag :wink:

1 like

Die zit er toch standaard bij?

6 likes

Ontbreekt bij mij, op zich geen ramp qua kleur.
Maar als iemand er van af zou willen zou het de set completeren. Liever blauw of zwart natuurlijk.

Hoe kom jij aan zoveel banden?

Het zijn er maar drie :slightly_smiling_face:
Ik heb de blauwe wat later gekocht, staal en bruin zitten in het standaard pakket.

1 like

Aha, waar heb je die blauwe gekocht?

Bij S&C Den Bosch waar ik ook het horloge heb gekocht

1 like

Zet je dan de clasp over? Of is dat een complete set?

Ik neem aan dat @Boetje de clasp even over zet. Zo gebeurd.

De uiteinden van het bandje door de openingen en ombuigen.

Klopt :grin:

2 likes

Ik bedoel eigenlijk, als je een lederen band koopt bij de AD , zit de beugel er dan bij?

Nee, de beugel zit er niet bij. :grin:
Je krijgt alleen twee stukjes leer.

1 like

Uitgaande dat je het over de tank normale of tank Louis hebt. Zoveel variaties van zeer kleine quartz dames tot kleine quartz heren maar 3 a 3.5k ga je ze niet meer krijgen. De tank solo daarentegen lukt voor dat bedrag nog wel.

Voor mij is de santos dumont het belangrijkste horloge van Cartier. Ik vindt het jammer dat ze het tegenwoordig als quartz bijna tot instapper hebben gebombardeerd bij Cartier, in de oude tijd werd mondjesmaat en om de zoveel jaar een nieuwe uitgegeven. Hierbij mijn santos dumont 7809. Hetzelfde type horloge die je vindt in de “inside the Cartier archives” video van hodinkee. Horloge meet 25mm en is daarbij het kleinste horloge in mijn collectie. Hoog op mijn wenslijst staat nog een 1575 platinum hoewel de f.piquetgedreven ultra thins Van 27mm enorm stijgen qua prijs.

11 likes