Ja hij is gelijk op de pols gegaan zoals die uit verpakking kwam. Zaten geen extra losse schakels bij. Btw heb een 18.5 cm pols dus niet extreem houthakker formaat oid
Ben het ook mee eens hoor. Het gevoel wat ik bij de medium heb ( gevoel = awesome! ) ontbrak volledig bij de large. Die was binnen paar dagen daarom ook weer weg
Ik denk niet dat ze erg opvallen. Maar als ik hem toon aan familie/vrienden, is er niet eentje die het niks vindt. Iedereen vindt hem prachtig. En terecht.
Goed om weten. Los van de gepolijste bezel is het ook niet zo’n opzichtig stuk. En je moet dan al het merk lezen om als leek er misschien de waarde van in te zien dan. Ivm andere merken is Cartier natuurlijk wel net wat bekender
Vanochtend ben ik de Cartier Santos WSSA0029 eens gaan passen bij Pertijs. Ik was toch nieuwsgierig hoe deze zich zou verhouden tot mijn 2319. Wellicht zijn mijn (zeer persoonlijke) bevindingen ook interessant voor anderen. Daarom hier de zaken die me opvielen:
De nieuwe stalen kost 6.7k. De bicolor op onderstaande foto 9.8k. De gouden nog veel meer: >20k. Echt idiote bedragen voor de exemplaren met goud, als je het mij vraagt (maar goed, wie ben ik ). Ter vergelijking: de mijne heb je tweedehands in staal voor ongeveer 3-4k, afhankelijk van de staat.
De nieuwe in staal is momenteel ongekend populair. Er stonden al twee man op de wachtlijst bij Pertijs en er kon geen concreet beeld gegeven worden van de levertijd. Het lijkt wel Rolex!
De nieuwe heeft een in house uurwerk, de mijne een simpel eta uurwerkje. In house is mooi natuurlijk, maar het servicen van een eta uurwerk wel veel makkelijker.
De twee varianten verschillen echt aanzienlijk qua beleving. Het formaat en de doorlopende bezel maakt de nieuwe duidelijk stoerder. Voor de bredere pols zou ik geen seconde twijfelen en de nieuwe nemen. Voor de smallere pols is de keus lastiger. De oude is subtieler. Maar ondanks het aanzienlijke formaat, doet de nieuwe het zelfs op mijn pols (net 17cm) prima.
Wat betreft de wijzerplaten: zowel met als zonder guilloche vind ik erg mooi, dat zou voor mij geen doorslaggevende factor zijn.
De band is vrijwel hetzelfde op beide horloges. Allebei extreem comfortabel. Het enige verschil zit in de sluiting (beide vind ik eigenlijk wel prettig) en in het systeem om banden te wisselen en schakels toe te voegen of verwijderen. Het nieuwe systeem werkt beter, maar eerlijk gezegd vind ik dat geen grote premium waard. Bovendien kunnen er op de nieuwe naar ik begreep niet zomaar banden met reguliere springbars (?). Op de oude kan dit wel.