Cartier only (Deel 1)

Dank je! Moest wel ff wennen aan 't formaat. Draag normaal niet groter dan 40, op 1 AT na van 41,5. Maar ben er blij mee!

Medium ook nog overwogen?

Yep, die had ik als 1e gepast maar die vond ik toen echt te klein. Toen ik daarna de large paste vond ik die helemaal goed. Er zit een kleine 1,5 jaar tussen passen en uiteindelijk kopen en toen ik m voor het eerst omhad, stond ik gek genoeg even te kijken van het formaat!

1 like

Voor mij was de large echt te groot. Medium is spot on aangaande de maat. Fijn dat er dus 2 maten beschikbaar zijn👍

Zeker! Wat is jouw polsomtrek?

17.2 cm, sweet spot bij ronde horloges is 38-41mm. Ik draag ook 42mm maar lug to lug moet wel onder de 50mm blijven.

:+1: mijn is 18,5 - 19,0. Ik draag ook 36mm DJ, maar bij de Santos vond ik de medium toch wat vreemd staan bij mij

1 like

Ik heb vorige week een aantal Santos’en gepast.
Een Large met gepolijste bezel vond ik veels te groot.

De grootste verrassing was voor mij de Large met zwarte bezel, die zat als gegoten & draagt veel minder groot omdat hij niet zo ‘blingt’ op de pols. De vraag is, ga ik @SuperC nu een berichtje sturen of niet? :stuck_out_tongue_closed_eyes: :grin:

2 likes

Wel een voordeel een bezel welke minder snel krast! Want dat is wel een dingetje bij de santos.

1 like

Ik vond vooral de wijzerplaat ook veel mooier.
Zit veel meer ‘diepte’ in door de verschillende berwerkingen.

Gewoon érg gaaf irl.

1 like

Denk voor die polsmaat de medium misschien wat klein ja. Heel nice, gefeliciteerd en geniet er van

Ik vind het een top horloge (heb de medium), heerlijke wrist presence ook :slight_smile: Echt maar een minpuntje en dat is dat er geen micro adjustement op zit. Ik draag hem daardoor best wel los. Een schakel eruit zorgt voor flinke afdrukken bij de clasp in de pols als mijn pols uitzet.

Terwijl het perfect is bij koude polsen.

Ik draag het gewoon Soprano style, was even wennen

3 likes

Goede prijs ook. Zijn wat schappelijker dan de reguliere versies lijkt het. We zien de NA tegemoet :grinning:

1 like

De prijs is zeker scherp, zeker icm meerdere banden.

Ik euh, ben aan het minderen. Deze kopen past niet echt in dat plaatje?
Ik moet zeggen dat de PP & ALS in bestelling de hobby een beetje in toom houdt.

Geen idee wanneer die aan komen waaien, om maar te blijven kopen… Mwaah.
Ik krijg zelfs een beetje het gevoel dat het mijn hobby een beetje tegenhoudt op dit moment. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden…

Snap ik zeker. Het is een keer goed en tevreden zijn is een groot goed.

Ik heb met mijn zeer bescheiden collectie vaak al het gevoel dat het met minder kan.

1 sportief en 1 semi-dress zou eigenlijk voldoende zijn. Ik laat me echter vaak weer meeslepen en dan heb ik er weer 3, 4 of 5.

Maar mooie vooruitzichten voor jou hoor. Dat zijn horloges die voor mij buiten scope zijn.

Voor zo ver ik weet, heb jij een Hulk?
Dan zijn ze niet buiten scope, dan zijn het keuzes. :wink:

Ik zit op 14, geloof ik… Op dit moment. :see_no_evil:

De Hulk is aangeschaft voor een zeer bijzonder moment. Deze heeft voor mij zoveel emotionele waarde dat deze niet tot de keuzemogelijkheden behoort.

Ik vind het zelf erg jammer dat de prijzen zich ontwikkelen zoals ze doen want ik vind het steeds lastiger om hem te dragen.

Mooi moment om daar nog een specialer horloge van te maken. Keuzes. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar ik snap 'm.

Ik moet mijn recent gekochte Santos helaas een poosje missen. Kort na aanschaf merkte ik dat hij vrij snel weer stil stond, ook na volledig opwinden en normaal dragen. Diverse testjes gedaan, maar toch tot de conclusie gekomen (i.o.m. de dealer) dat er meer onderzoek nodig is. Hij houdt wel perfect de tijd, alleen niet gedurende de beloofde 42 uur…

8 likes

Wat is je polsomtrek? Jammer dat er geen L is. Ik vrees dat de XL te groot is voor mijn 16cm polsen.

1 like

Is dit de Cartier Tank Must Large?