Kan prima hoor
Hier mijn Cartier collectie:
Gisteren toen ik op stap was, spotte ik deze in de kroeg. Bijzonder stijlvolle verschijning, ook bij de bonkige kerel die hem droeg.
TT blijft mooie optie, zeker als de huid wat gebruind is
Voor mij de ultieme Santos, ben benieuwd of er meer zijn op het forum…….
Lekkere kleur plaat
De linker Santos is super gaaf met de moonphase!
Ik ben zoekende naar eigenaren van een Santos 100 medium en hoe deze op de pols valt. Ik heb hier eentje gezien die mij wel bevalt en ze zeggen dat deze als een 38mm valt bij een ronde bezel. De large met 51mm lijkt mij dan weer meer een stoeptegel op mijn 18cm pols.
Ik heb nog een foto uit mijn archief Ook 18cm pols.
Ik snap de 38mm theorie, maar in de praktijk oogt hij wel groter dan dat doordat hij niet rond is.
Het plaatje moeten we nog even op wachten, maar geloof direct dat het een Santos 100 medium is die jou goed staat.
Ja het forum heeft er vandaag niet zoveel zin in
Ik twijfel doorgaans nooit aan jouw info. Maar als je op google ‘cartier 2961’ opzoekt, krijg je alleen maar die Santos te zien, gek genoeg. Kan je die verklaren? Handelaren die elkaar napraten?
Hier de info die direct van de service site van Cartier afkomstig is:
En dit staat er bij referentie 2961:
Inderdaad heb ik net ook op het www gezocht naar 2961 en dan komen er Santos Carree horloges in beeld. Dat klopt dus volgens Cartier niet en ik weet ook niet hoe men hiertoe gekomen is. Vermoed dat men elkaar napraat en niet nadenkt. Tot begin 90e jaren was het gebruiken van een technisch referentienummer ook niet gebruikelijk en op chrono24 staan diverse horloges uit de 80e jaren met vermelding ref. 2961. Goede vraag hoe men hierbij gekomen is.
Ben er vermoedelijk al achter waarom men het een 2961 noemt: zijn de eerste 4 cijfers van de oude serienummers:
Foto is niet echt scherp maar bij deze Duitse chrono24 aanbieder staat ook 2961 als eerste 4 cijfers van het serienummer.
Hier de info die ik met het volledige serienummer krijg:
Laatste paar cijfers heb ik weg gelaten in het screenshot