Cartier only (Deel 2)

Dat zal het zijn inderdaad. Handelaren gaan doorgaans af op de informatie die ze van de buitenkant van het horloge kunnen vinden (zoals de serienummers). En dan praat men elkaar snel na en wordt het waarheid. Helaas heeft niet iedereen toegang tot het systeem van Cartier.

Kan je in dat systeem ook historische retailprijzen zien, toevallig? Ben best benieuwd wat mijn Cartier Tortue nieuw heeft moeten kosten.

Interessant, ik weet idd niet beter dat de two tone 2961 is en de stalen versie 2960. Maar dat zijn dus niet de echte referenties.

1 like

Heb nog wel oude prijslijsten en catalogus van Cartier. Zal dan wel in DM en geen Hfl zijn.

Zal ze een deze weken opzoeken

1 like

Ben altijd benieuwd naar dat soort oudere prijslijsten. Zegt toch ook iets over de positionering van horloges destijds, die zich soms wel en soms niet reflecteert in de huidige prijzen.

2961 is inderdaad de start van de oude serie nummers en zo zijn ze bekend komen te staan; heb ook een 0902, het damesmodel daarvoor geldt hetzelfde, de eerste vier cijfers van het serienummer die standaard voor dit model werden gebruikt.

Mocht je de prijslijst uit jaren 80/90 weten op te duiken ben ik ook wel geïnteresseerd!

Lekker met de trein.

20 likes

Vandaag voor t eerst mevrouw P dit laten passen.
Ja vet! Dat wordt de tank krochten induiken voor me. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth::relieved:

10 likes

Da’s het leukste onderdeel. Toevallig ook hier vandaag om:

8 likes

14 likes

Als dat maar geen extra WSTA0041 concurrentie oplevert… Maar zie dat het om de Solo gaat, gelukkig, haha!:stuck_out_tongue_winking_eye:

Blijft heerlijk zo’n Santos

6 likes

Absoluut!

5 likes