Cartier only (Deel 2)

Die snapt het wel. Geniaal bandje ook.

1 like

likes zijn op, maar ziet er weer toppie uit. pfffew gelukkig weer meegevallen.

1 like

Vergeleken met wat? Prijs is gelijk aan een gouden Tudor BB58 in goud. Bij Omega vragen ze voor 9k ‘bronze gold’ al bijna dit soort prijzen.

Wat dat betreft is de prijs van ieder nieuw gouden horloge ridicuul, maar steekt de Tank daar niet bijzonder uit naar mijn idee.

Verschilt echt per AD, vorig jaar bij een AD in Rotterdam gevraagd naar mogelijk korting op een tank. Was zogenaamd niet mogelijk. Terwijl ik daar al eens eerder was geweest. Zelfs door de zelfde medewerker geholpen dan de keer daarvoor. Later bij mij eigen AD in Groningen naar gevraagd, voor precies het zelfde model. Was het wel mogelijk. Zelfde keten ook nog.

Hij is prachtig! Welke is dit precies?

Ja zinloze discussie mijns inziens. Jij mag het een mooie prijs vinden, ik vind het vrij duur. Net zo goed als dat ik de (nieuwe) prijzen van JLC en Blancpain heel duur vindt en klaarblijkelijk ben ik niet de enige want er wordt weinig verkocht weet ik uit betrouwbare bron.

Als je alles gaat ontleden naar intrinsieke waarde dan kunnen we hier wel stoppen met dit forum dus nogmaals ‘agree to disagree’.

3 likes

Als je kijkt naar intrinsieke waarde dan is Cartier het laatste merk dat je moet kopen. Kwaliteit is niet het eerste dat in me opkomt namelijk.

Leuk te zien dat dit draadje wat actiever is dan voorheen.

9 likes

Dat bedoel ik ook meer, daarom vintage voor mij :).

1 like

Ohhhhh dit maakt jou zo kwaad hè?

Eén zaadfoto van de Privé Tank à Guichets:

Heel cool, ben alleen te blind om het snel af te lezen.

6 likes

Bedoel meer dat het onmogelijk is om waarde te ontleden in deze hobby. Je betaalt ook voor emotie en plezier en dat maakt het persoonlijk. Begrijp me niet verkeerd want ik ben groot fan van Cartier en ik overweeg zelfs de Tank Louis Automatic aan te schaffen tzt.

1 like

Heel cool horloge maar ik vind het een beetje veel hardware en te weinig schoonheid. Mij iets te industrieel.

2 likes

Heeft die guilloche? Dan doen!

1 like

Keep the Cartier topic alive :partying_face:

5 likes

Witte large weg gedaan, maar toch heeft het ook wel weer wat.

6 likes

Woensdag met @rjbroer, @JPM, @L30N en mijn vrouw bij het Cartier x Fratello event in de boetiek aan de PC Hooft geweest. De laatstgenoemde heeft er een nieuwe obsessie bij en we kregen een ontzettend gaaf boek mee.

Het heeft de liefde voor de Tank toch opnieuw aangezwengeld, nu wil ik een Tank Louis of een piano dial in een gouden Solo (mod).

10 likes