Deze Santos Carree ref0902 loopt wat matig en heeft hard service nodig. Tempus is natuurlijk top, maar ruim 2u rijden vanaf Breda, zijn er in/om West Brabant nog andere service ateliers of zelfstandige horlogemakers waar jullie goede ervaring mee hebben met Cartier?
Die Tank van @Colnago zit intussen in mijn collectie
Nog steeds heel blij mee.
Ik overweeg wel een andere bandje om de originele te sparen. Molequin heeft mooie opties, maar ik weet nog niet welke.
Ik zou er meer doen
. Delugs heeft een strap guide artikel voor deze. Kun je wat inspiratie opdoen.
Daar kan werkelijk alles op. Van babyblauw over kakhi tot okergeel en alles die daarvan afwijkt. Blij dat ik hem nog eens zie passeren .
Hoe mooi kan een horloge verouderen? Hier een Cartier Tank Must die ik ter reparatie kreeg van Watch24Online. In overleg met de klant de patina van de kast behouden, vind hem zo speciaal dat ik er hier foto’s van plaats.
Uurwerk, werkhouder en glas zijn vernieuwd. Wijzers zo goed als mogelijk gereinigd net als de wijzerplaat.
Oeh, heel tof die. Ik miste hem van de week ineens heel even.
Nou er wordt hier goed op hem gepast hoor.
nog heeeel even wachten op de mijne.
NA, eindelijk de trekker overgehaald. Twijfelde tussen deze en een OP, maar deze past toch meer bij mij. Nu de tijd nog even goed zetten
.
Ik ga de trekker overhalen. Dit zijn de twee kanshebbers, 2483 vs 1720. Aanvankelijk won de 2483 vanwege de guilloché-wijzerplaat, maar na de opmerking van @rorymoer werd er een zaadje geplant…
Daar zit wat in, en sindsdien zie ik de datum en secondewijzer ook niet meer als versterkende elementen, maar eerder als verstoringen van de wijzerplaat opmaak.
In eerste instantie vond ik het nog een pluspunt dat de 2483 geen quartz is, maar dat speelt inmiddels een kleinere rol, het is tenslotte Cartier.
2483, Guilloche, Automaat, Datum.
Of…
1720, Clean dial, Quartz
Hoe zien jullie dit en waarom?
Doet House of Pertijs dat niet? Hebben ook Cartier, weet niet of ze per se daar aangekocht moeten zijn.
Vind zonder datum in dit geval mooier dan met datum.