Om de pols tijdens de kerstdagen.
Staat super zo !! Erg deftig.
Hele mooie kleurcombinatie. Beetje Zenith Cappuccino maar hele andere executie.
Fijne kerst beste mensen!
Gelukkig is mijn vrouw al lang gewend dat ik regelmatig mijn pols fotografeer en kon ze er om lachen dat ik haar pols “even wou lenen” bij de boom. ![]()
Santos Dumont vs Santos de Cartier vs Cartier Santos 100. Lastige keuze in het Santos oerwoud. Wie helpt mij verder?
De 100 heeft mij nooit kunnen bekoren. Niet elegant genoeg, maar ook niet sportief.
Heb zelf de Medium Santos gehad en dat is een erg fijn (automatisch) horloge. De Dumont is een handwinder, wat ook wel past bij de wat klassiekere look.
Out of the box: is bijv. een wat oudere 2319 of 2961 iets voor je?
Ik meende ook Dumonts voorbij te zien komen met quartz? Over de Santos 100 ben ik het wel met je eens. Al heb ik wel dikkere horloges in de collectie en valt een dikte van ruim 10mm nog mee. Bij de nieuwe generatie Santos zoals de Medium ben ik geen groot fan van de bezel die doorloopt naar de bracelet. Ik zal jouw tips eens bekijken, thanks!
Ik ben uitgegaan van de moderne herenvariant.
Succes met speuren!
Heb wel wat moeite met de prijzen voor een Quartz.
Ow. Dat wist ik niet, altijd gedacht dat de reguliere Large een handwinder was. Misschien wat deformatie vanuit mij, omdat ik die WSSA0046 gelijk in mijn hoofd heb zitten als het om de Large gaat.
Nee hoor, mijn Dumont Large was ook een handwinder.
Ah zie je wel ![]()
Hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt. Santos de Cartier is best veelzijdig, stalen band, leer, rubber ook mogelijk. Dumont wat meer dressy. Santos 100 zou ik lekker laten liggen.
De Dumont heb ik nooit gehad (te klassiek) en heb ik geen ervaring mee… De Santos 100 heb ikzelf in L gehad en mijn vrouw in M. De L zou ik niemand aanraden. Te groot, te zwaar, gewoon geen comfortabel horloge. De M draagt wel ok maar is ook weg gegaan door een gebrek aan draagcomfort.
Hier de M tijdens een pas moment bij S+C van de destijds net uitgebrachte Santos (ook in M):
Ik vond de Santos toen te klein en heb deze niet gekocht. Jaaaaren later ben ik alsnog tot inkeer gekomen en heb ik een Santos (maat M) met bruine wijzerplaat gekocht.
Dan de optie van @MrMojo voor een ouder type Santos. Hieronder een foto van mijn horloge naast de Santos Galbee van mijn broer.
De Galbee draagt iets kleiner (en daardoor eleganter?). De nieuwere Santos in maat M heeft met de mogelijkheid voor verschillende kleuren wijzerplaten in ieder geval mijn voorkeur.
Succes met je keuze!
Nou ja, de meest standaard Dumont die ik heb is quartz in L, maar diverse speciale uitvoeringen waaronder die @flowert noemt zijn handwinder. Weet alleen niet of die dan dikker zijn.
Je merkt er niks van, want je ziet geen secondewijzer tikken of zo.