Ah zie je wel ![]()
Hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt. Santos de Cartier is best veelzijdig, stalen band, leer, rubber ook mogelijk. Dumont wat meer dressy. Santos 100 zou ik lekker laten liggen.
De Dumont heb ik nooit gehad (te klassiek) en heb ik geen ervaring mee… De Santos 100 heb ikzelf in L gehad en mijn vrouw in M. De L zou ik niemand aanraden. Te groot, te zwaar, gewoon geen comfortabel horloge. De M draagt wel ok maar is ook weg gegaan door een gebrek aan draagcomfort.
Hier de M tijdens een pas moment bij S+C van de destijds net uitgebrachte Santos (ook in M):
Ik vond de Santos toen te klein en heb deze niet gekocht. Jaaaaren later ben ik alsnog tot inkeer gekomen en heb ik een Santos (maat M) met bruine wijzerplaat gekocht.
Dan de optie van @MrMojo voor een ouder type Santos. Hieronder een foto van mijn horloge naast de Santos Galbee van mijn broer.
De Galbee draagt iets kleiner (en daardoor eleganter?). De nieuwere Santos in maat M heeft met de mogelijkheid voor verschillende kleuren wijzerplaten in ieder geval mijn voorkeur.
Succes met je keuze!
Nou ja, de meest standaard Dumont die ik heb is quartz in L, maar diverse speciale uitvoeringen waaronder die @flowert noemt zijn handwinder. Weet alleen niet of die dan dikker zijn.
Je merkt er niks van, want je ziet geen secondewijzer tikken of zo.
Je weet dat dat de enige Large met handwinder is?
(die serie)
Check ![]()
Heeft deze wel van die stapjes per halve minuut, zoals de Tank? Of gaat het echt vloeiend?
Weet ik eigenlijk niet zeker
Zou ik even moeten checken, maar hij ligt nu in de kluis.
Gaat inderdaad in stapjes. Vind ikzelf wel leuk.
De mijne ook.
Heb je een aantal foto’s van deze sluiting? Ben benieuwd of het voor mij het geld waard gaat zijn om los te kopen.
Anders ga ik nog eens op zoek naar een oudere sluiting van de Solo.
Maar die is ook nog mooier dan die ik had.
Mooie combi chef ![]()
Haha ja hè! Bizar dat de vorige eigenaar hem niet gewoon heeft gehouden. ![]()
Mazzel voor mij!
Is dit XL? Ik dacht dat de Tank XL altijd een datumvenster had maar dat blijkt niet altijd te kloppen. ![]()
Volgens mij is dit een Tank Solo.