Bedoel je überhaupt het (model) horloge, of specifiek de maat? Mijn ervaring is dat foto’s het horloge vaak groter doen voorkomen, en in jouw geval kun je beide zeker goed dragen. Ik vraag soms de verkoper, of een andere medewerker met een vergelijkbare polsmaat als ik zelf heb, het horloge om te doen zodat ik dit zelf van een afstandje kan beoordelen.
Ja inderdaad meer het horloge zelf. Hier op foto’s bij mensen vind ik hem echt geweldig maar bij mij zelf vond ik hem toch wat minder.
Wilde ik inderdaad doen. Maar waren alleen vrouwen haha.
Heb zowel deze als de donkergroene variant geprobeerd, en deze laatste sprak mij veel meer aan. Het is niet de beste foto, maar dit is de M op mijn smalle pols.
Ik vind 't ook helemaal niks.
Hier lijkt het meer op paars.
Komt de groene kleur er voldoende uit voor jou?
Da’s een lastige inderdaad. Het oogt in de praktijk donker dan op foto’s, maar de kwaliteit van mijn telefoon om goede foto’s te schieten laat te wensen over. Het buitenste gedeelte op de wijzerplaat, dus buitenzijde van de minutenweergave, is vrij donker en kleurt naar binnen in een lichtere variant groen.
De combi met de groene lederband, die eveneens meegeleverd wordt vind ik persoonlijk de kleur en het horloge wel mooi ondersteunen. Deze is ook makkelijk te wisselen met QuickSwitch-systeem.
Ja zo is het ook wel een knappe verschijning inderdaad.
Bedankt om je analyse te delen
Herken bovenstaande helemaal, in ieder bij mijn eerste indruk. Gingen voor een his en hers set en dacht dat de Santos in medium voor mij de keuze moest worden. Dus vooral tijd besteedt aan het vinden van het juiste horloge voor haar.
Toen dat duidelijk was kwam de medium santos om de pols. Zowel mijn vrouw als ik vonden hem in eerste instantie enorm tegenvallen.
Oeps dachten we… het leek mij vooraf zo vanzelf sprekend dat dit hem moest worden. Na de witte voor de afwisseling de groene dial gepast. Dat voelde al iets beter. Maakte het geheel iets sportiever en minder klassiek. Maar ja die glimmende indices vielen niet in de smaak. Tja dan nog maar eens de witte om. Deze keer wat langer om de pols gehouden en voornamelijk staand goed in de grote spiegel gekeken. Toen begonnen we hem langzaam aan te waarderen.
Mijn conclusie is dat als je direct van bijv een Submariner afkomt en de Santos om doet de stijlen zo erg anders zijn dat je even tijd nodig hebt om hem te gaan waarderen. Wellicht te meer omdat het een vierkant model is vs rond.
Lang verhaal, maar uiteindelijk hebben wij hem gekocht. Eerste dagen was nog wat wennen, maar ik vind het een verrassend makkelijk te combineren horloge. Sneaker, korte broek en t shirt? Geen probleem. Maar ook een net overhemd kan uiteraard.
Als je hem graag wil, ga nog eens rustig passen en probeer eens een andere kleur dial.
De band vind ik zelf echt fantastisch en de blauwe spinel kroons schittert soms fantastisch in de zon.
Succes met de keuze!
.
Die groene band heeft iig een stuk meer sjwung dan die saaie cognac die bij de normale zit.
Ik vind het wel wat! Heb je nog meer plaatjes gemaakt? Dit is een must XL?
Ik kom inderdaad van een GMT BLNR af. Dat is echt een heel ander horloge qua uitstraling en vorm natuurlijk.
Wellicht is dit een optie inderdaad. Maar ik weet hoe ik ben, als ik moet wennen aan een horloge dan blijft hij niet lang.
De reden dat ik ook opzoek ben naar een nieuw horloge en mijn oude weg heb gedaan is dat ik er een wil op de geboorte datum van mijn zoon (maar dat blijkt moeilijker als gedacht) of op de datum van zijn eerste verjaardag. In beiden gevallen moet ik er wel weg van zijn omdat het een blijvertje moet zijn.
Bedankt voor je meedenken en ervaring, wellicht dat ik hem eens inderdaad even langer moet dragen/proberen om te kijken of ik dan toch van gedachten verander.
Heeft geen nut inderdaad.
Mooi! Delugs?
Yes, klopt inderdaad!
Jammer, is een mooi horloge
Ik heb hem vandaag ook even in handen gehad en waar ik van de witte plaat Santos geen fan ben, vond ik deze groene erg chique. Geslaagde uitvoering
Weer thuis van verlof, altijd fijn om dan weer eens een ander horloge om te gooien. Mijn Santos heb ik blijkbaar het meeste gemist
Ik vind de properties van de Medium veel mooier! De iets kleinere kast ten opzichte van de band. De wijzerplaat zonder datum… ik vraag mij altijd af wat dat extra metaal toevoegt afgezien van de datum. Dit is uiteraard een bescheiden mening.