Cartier only (Deel 2)

Mee eens, je ziet eigenlijk alleen maar kast en geen band meer.

Hier weer de stalen carree om de pols

16 likes

Delugs is voor mij wel echt een goede Cartier promoter. Ik wil een gouden Santos Dumont door hun :smile:

19 likes

20 likes

Weekend :sunglasses:

24 likes

leuke stropdas, mooie laarjes

2 likes

Alleen is Cartier zelf niet een hele goeie promoter voor zichzelf. Delugs maakte ook banden voor de santos de Cartier, met het quick switch banden wissel systeem. Alleen heeft Cartier dat met de nek omgedraaid. Op basis van dat het hun patent is.

Zonde want het model kon zoveel populairder worden. Als er ook, third party, delugs banden zouden zijn.

3 likes

Thx! Ik zal het doorgeven aan mijn vriendin :wink:

Als er bij mij nog een Tank terugkomt dan inderdaad zoiets, eenvoudig maar chique. :ok_hand:

1 like

Heb je de tank nog?

1 like

Weet iemand een goede website, danwel fysieke winkel voor occasion Tanks? Heb voor mijn vrouw een quartz gekocht een paar jaar terug in staal. Is 22x30mm. Is te klein voor mij, maar niet eens veel te klein. Ik wil eigenlijk een geel gouden handopwinder en ik ben bereid te betalen voor het materiaal en voor het naampje omdat het nu eenmaal een icoon betreft. Maar ik voel bij mezelf een gezonde weerstand om iets van 20k uit te geven aan een nieuwe een handopwinder met als argumenten dat er “Cartier” op de wijzerplaat staat en omdat er voor 250 piek aan goud in zit.
Het mag ook gerust een gouden quartz zijn, maar dat moet dan toch met diezelfde 250 euro aan goud en een uurwerkje van 50piek geen 10k kosten. :rofl:

:upside_down_face:

1 like

Ik wil zeggen: ik ben bereid te betalen voor het naampje, maar daar zit een grens aan

Klopt het dat de “Tank Louis” zoals in het verleden ook door veel heren gedragen ook 23x30mm is?
Het blijft “bron: Internet” natuurlijk.

1 like

Dat klopt.

Dan zou ik kijken voor een Must de Cartier. Een echte Cartier Tank voor minder dan de helft van de prijs. Je bespaart op het materiaal (verguld zilver ipv goud).

Hier een 23x30mm op mijn 16.5cm pols

13 likes

Dank voor de tip! Maar ik bedoel: ik vind het geen probleem om voor het goud te betalen. Maar ik vermoed dat men stevig overschat hoeveel goud er daadwerkelijk in zo’n klein gouden kastje zit van nota bene 18kt, wat ook nog eens maar 75% goud bevat. Stel het horloge weegt zonder bandje 30 gram. Laten we dat 50/50 verdelen onder uurwerk/glaasje en kast. Dan weegt het metaal van de kast 15 gram, waarvan 75% goud komt uit op 11 gram goud. Vooruit, meer dan 250 piek wat ik stelde, maar met de huidige goudkoers nog steeds minder dan 800euro. Met een beetje zilver, koper (weer ik veel wat ze er door mixen):
1000 euro metaal (ruim geschat)

500 euro uurwerkje wijzerplaatje, wijzers, glaasje en een bandje.

1000 euro om de boel in elkaar te knutselen, te verpakken en te verschepen, wederom, dat schat ik ruim!
Kom ik op 3300 euro.

Dan zet ik er nog 2000 euro bovenop, 2k, puur voor het naampje, gebakken lucht. Niet te flauw lijkt me?

kom je uit op 5300euro.

Dat nog keer 1,21 om netjes de BTW erbij te rekenen: 6.413 euro, zeg 6,5k voor een gouden handopwinder.

Zeg het gerust als ik het verkeerd zie.

Hoe komt men dan in godesnaam aan prijzen van 15k, 18k, 22k? Flikkeren ze met blinddoek voor een dartpijltje op een bord met getallen of zo?

2 likes

Ja zo lust ik er ook nog wel een paar​:joy::joy::joy::joy:
Tuurlijk, als je puur naar de kosten kijkt om zo’n horloge te maken, maar wat zit er allemaal achter? Een merk, personeel, panden, ontwikkelen, beurzen, reclame enz.

Zo werkt het met zowat alles wat je koopt, van dingen in de supermarkt tot een Cartier Tank. Trouwens, de le Must heb je ook gehad in 25mm breed en 33mm hoog. Ook in zilver. Dan koop je tweedehands maar daar is niks ergs aan.

4 likes

Het ontwikkelen van de cartier tank? Dat ding is al 100 jaar hetzelfde :rofl: zo nu en dan het ontwerp onder het kopieerapparaat paar procent groter of kleiner. Kantjes rond, kantjes vlak, beetje dat werk. Vooruit, nog 1000 piek per unit erbij dan.

Dat is te weinig. Goud x cartier is dus eerder 5-10k puur voor ‘het naampje’ (lees: prestige, design, branding, historie, marketing).

Zoals je leest gaat de premium niet alleen over de naam van Cartier op de wijzerplaat, maar ook de premium van een gouden model. Bij vrijwel elk horlogemerk is een gelijkaardig gouden model 3-6x zo duur als een stalen model. Dit heeft niet (alleen) te maken met de materiaalkosten, maar vooral met de prestige die komt kijken bij een volgouden model. Een stalen speedmaster saffier 8900, een gouden 40k. Een stalen DJ <10k, een day-date >30-35k

En Cartier is dus als een van de weinige merken zo slim en vriendelijk geweest om je met de must de cartier lijn de mogelijkheid te bieden om tĂłch de naam op de wijzerplaat te hebben en dus 90% van het design en prestige voor een fractie van de prijs.

5 likes

Hahahaha ja het is een icoon.
Er zijn ook zat alternatieven, zelfs flink goedkoop! Dan staat er geen Cartier op de wijzerplaat, of je dat ervoor over hebt ligt bij jou😉

Mijn Tank Basculante is en blijft geweldig, draagt fijn. En het afwerkingsniveau ligt erg hoog,

2 likes