Cartier Panthère 887968 koopadvies

27mm vierkant klinkt klein maar is het niet. Het is wel zo’n beetje de ondergrens voor een mannen horloge. Maar ga er vooral eentje passen zou ik zeggen…

1 like

Mijn ervaring is dat Pantheres regelmatig vochtproblemen hebben (gehad). Ik geloof best dat ze in een ideale situatie waterdicht kunnen zijn, maar in de praktijk zou ik daar door de dunne kast, 20/30 jaar gebruikshistorie, ondeskundige horlogemakers of verkeerde pakkingen, etc. niet op durven vertrouwen.

Gouden Panthere kast is massief, gewoon regelmatig onderhoud laten uitvoeren en een betrouwbaar horloge.

3 likes

Gave keuze!

Met een beetje stijl prima te dragen als man:

4 likes

als ik m koop, is het wellicht het beste om een gelijk een service beurt te geven, en weer waterdicht te maken. Heb geen idee wat de kosten ongeveer zullen zijn ? mvg

Ok, vrouwen en drugsverslaafde, veel te dunne mannen.

Dat zou ik zeker aanraden. Is quartz dus doorgaans goedkoper om te servicen dan mechanisch. Kosten kan @Horloge24 meer over zeggen denk ik.

1 like

Een full service van een Panthere komt op € 375,- of herstellen waterdichtheid zou € 160,- mogen kosten [ zonder gouden kroon als die nog het oude type heeft ]

Garantie na reparatie is 2 jaar.

1 like

super…

de vraagprijs is rond de 7500 euro… koper verkoopt wel vaker horloges.
het wordt mijn eerste …dus ik ben nog wat huiverig voor de echtheid…

Dus een handelaar en geen garantie voor echtheid. Zou in overleg het horloge laten beoordelen door een kenner.
Vraagprijs vind ik redelijk maar ook geen echt koopje, op chrono24 vragen ze zelfs tussen de 10k en 12k.

Je had dit model Panthere in 3 maten waarvan de grootste ( L ) volgens mij 27x36 mm was en geen 27x41 mm zoals eerder wordt gesteld. ( misschien 41 mm lug to lug … ? )

En ja, erg klein maar dat is een kwestie van smaak.
In de jaren 80 was dit toch echt een herenhorloge. ( de L versie dan, de M ( unisex ) en de S waren ook toen wel echt dames modellen )

1 like